Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
rijd al jaren met dressuurzadels en als ik dan op een springzadel kom te zitten, zit ik echt niet goed. Heb de indruk dat mijn paard er dan ook niet beter mee loopt, integendeel. Ikzelf span mij meer op en het is ook iets minder goed voor mn rug heb ik de indruk.
dus in dat opzicht zit ik 'beter' op een dressuurzadel. Het is denk ik een kwestie van wennen. Dressuur met je springzadel (op wedstrijd dan) kan toch wat invloed hebben op je zit denk ik, daar de houding van je benen ietwat verandert in een springzadel in vergelijking met een dressuurzadel. Je kan het natuurljk altijd een keer proberen
. Maar het evenwicht ligt gewoon iets anders en dat kan voor dressuurjuryleden mss iets anders lijken qua houding.
Urielle schreef:Je zoekt dus een zadel met weinig wrong en een vrije ongedwongen zit.
Daarbij denk ik aan de Stubben Scandica.
Passier GG heeft ook weinig wrong maar die heeft weer steun aan het bovenbeen en dat is voor jou misschien minder prettig.
. Misschien dat Stubben in de loop der jaren een type heft ontwikkeld met meer wrong?