zadels van wintec

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

charleyjan

zadels van wintec

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-08 10:33

ik heb een haflinger merrie en zou graag voor haar een wintec zadel kopen.maar zijn dit goede zadels en van een goede kwaliteit?

Brainless

Re: zadels van wintec

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 10:37

Ik heb een Wintec 500 voor het "boscrossen" en die bevalt mij prima.
Ik heb het zadel nu 2 en half jaar en er zitten nog geen slijtage/gebruiksporen op. Het zadel wordt 2 a 3 keer per week gebruikt.

debje18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 10:38

Ik heb een wintec zadel , de dressuur 500. Ben er erg tevreden over, ik heb het zadel nu ong 1,5 jaar en er zijn nog geen beschadigingen te zien . Alleen de singelstoten beginnen een beetje in te scheuren. Ik vind het goede kwaliteit zadels voor een goede prijs Lachen

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 10:42

Van de kunststofzadels is wintec IMO de koploper kwa kwaliteit.

Koop in elk geval geen merkloos kunststofzadel, of die van Harry's horse, want dat zijn echt plastick krengen.

Wintec maakt prima zadels voor een betaalbare kwaliteit.
Ik heb zelf de voorkeur voor de 2000 pro types.
De 500 vind ik waardeloos zitten. Maar dat is natuurlijk ieder voor zich.

Wil je toch nog een goedkoper zadel, dan is de thorrowgood een goed alternatief als B-merk.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 11:02

Ik ben ook altijd een tevreden wintec-rijder geweest!

Eerst die Isabell de Werth, voor mij de ster onder de wintecs! Fijne zit, gewoon een fantastisch zadel! Later wilde ik het springen wat meer oppakken en heb ik de wintec 2000 gehad. Ook een netjes, erg degelijk zadel! Deze zadels hebben bij mij ook op een haflinger gelegen. Sinds de verkoop van deze merrie ben ik een beetje wintec-af. Op haar lag het erg fijn, op de merrie die ik nu rijd lag het wat minder. Ik zou zeggen laat een zadelmaker komen en pas een paar zadels! Lachen

Ik ben overigens ook het meest fan van de pro's, die met equisuede. Zijn iets duurder, maar zitten een stuk comfortabeler. Ik heb ook eens de wintec 500 getest en vond dat helemaal niets!

Laura25

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 11:33

Ben ook fan van de wintec isabell werth. Helaas niet geschikt voor het korte, holle ruggetje van mijn paardje. Nu een ander fijn zadel.
Heb mijn werth verkocht aan iemand met een haf en niets terug gehoord. Neem dus aan dat hij bevalt. Het meest ideale vindt ik toch wel die boom.

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 11:41

Hier nog een tevreden wintec rijder Haha!
Heb voor beide paarden een wintec en bij mij beginnen nu idd de singelsoten nu ook een beetje te slijten.
Verder vind ik het heerlijke zadels, en ik heb de 500.

Let je er wel op dat je niet iedere wintec op een paard kan leggen.
Ook al zijn het met verwisselbare bomen, ook deze zadels moeten correct liggen op je paard.

Heb voor Akes een Dressuurzadel en voor Gerrit een VZ.
Het vz past niet op Akes wat voor boom ik er ook in stop.
Dus let daar wel goed op!!

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 14:48

Ik rij ook op een Wintec op mijn Fries. Dit gaat erg goed, geen slijtageplekken en hij is makkelijk te onderhouden. Voor de rest zit hij comfortabel en hij is weersbestendig.

Een aanrader dus!

Mar_Gipsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 14:53

Ik ben ook een tevreden Winteccer!
Ik heb sinds een jaar een Isabelle Werth en ik vind het een geweldig zadel! Zit lekker, makkelijk in het onderhoud. Nooit meer vetten! Haha!
En inderdaad een goede prijs/kwaliteit verhouding... en ook nog geen slijtage/gebruikerssporen!

000

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 14:58

ik ben erg tevreden over de kwaliteit van wintec! fijne zadels en goed betaalbaar.
helaas moet ik afstand doen van mijn wintec wide (voor brede paarden) omdat het toch niet helemaal lekker ligt op mijn pony.(zie onderschrift)

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 18:02

ik ben ook wintec -fan,op mijn korte ronde ponys lagen/liggen ze allemaal perfect,het leek zelfs dat ik er niet vanaf kom met mijn dressuurhaf waar ik nu eens een echt luxe leren zadel voor wilde.na een lange zoektocht ben ik weer bij een wintec geeindigd,maar dan de allerluxte(isabell werth).

ik heb nu dus een wintec 500 dr over en een wintec wide..

Fake

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 18:04

Ik heb ook een Wintec zadel, en ben er zeer over te spreken.
Goede kwaliteit, en persoonlijk vind ik m'n zadel erg lekker zitten Ja

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 00:11

ik heb zelf een wintec springzadel voor me haf

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 00:20

helaas past me wintec zadel niet goed op mijn welsh. Heb de wintec 2000 VZH. Maar gaat dus binnenkort weg, maar mijn bijrijdster is er erg blij mee, en het is gewoon een fijn zadel.

Hidalgo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 19:34

Ik heb ook een wintec, heerlijk zadel. Erg makkelijk met die verwisselbare bomen!

Dionn_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 21:34

Ja ik heb ook een wintec zadel en hij bevalt wel goed. We hebben hem nu al best lang en m'n paard is aardig gegroeid, maar je kan de boom gemakkelijk laten verwisselen:o

Slotty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 21:36

ik heb een wintec pro dressuur en ik ben super blij met het zadel! Gaat lang mee, is supersterk en makkelijk aan te passen. Had wel eerst een 2000VZH maar die paste niet, maar deze dus wel.
Aanrader hoor Ja

quinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 21:38

Ik heb zelf een wintec 2000, super zadel, zit heel fijn en stevig. Ook ligt die super op m'n jonge paardje. Heb wel een "bomen meter" erbij, hij gaat nu van een rode naar een witte boom en dat is heel gemakkelijk zelf te doen Knipoog