Wie heeft er een Morris & Nolan zadel?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_

Wie heeft er een Morris & Nolan zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-08 01:00

Ik ben opzoek naar mensen die ook en Morris&Nolan zadel hebben, ik heb er nml eentje aan laten meten maar heb nog geen keuze qua leer gemaakt en ben heel benieuwd welk soort leer jullie hebben gekozen en of jullie er tevreden over zijn, en ben erg benieuwd naar plaatjes er van Haha!

Alvast bedankt!

lonnie

Re: Wie heeft er een Morris & Nolan zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 14:26

dr zijn wel enkele bokkers die er eentje hebben, volgens mij iig image01 of iets. ik heb toen ook lopen zoeken hier opm bokt en kwam er wel wat tegen. even de zoekfunctie gebruiken dus!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-08 15:14

Ik had idd gezocht maar kwam geen duidelijke plaatjes tegen van de zadels en ook geen ervaringen met de verschillende soorten leer.
Wel dat ze er in t algemeen wel tevreden over zijn, maar ik hoopte dus op wat meer info over het leer en wat foto's etc erbij Lachen

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 15:15

imago01 heeft iig zeker te weten foto's geplaatst

edit:

[quote="Imago01"]Ouder topic, maar wordt geopend met nieuwe info....

Ik heb inmiddels, na lange tijd, afgelopen maandag mijn zadel rechtstreeks vanuit de zadelmakerij in Engeland ontvangen en wat bén ik er blij mee zeg. De communicatie met de tussenpersoon in nederland is helaas niet zo verlopen als ik hoopte en heb daarop direct contact gehad met Brian Morris, welke met spoed mijn zadel alsnog heeft laten maken. Direct maandagavond kwam de zadelpasser langs om te beoordelen of het inderdaad helemaal correct en goed is.
Het zadel is compleet op mijn paard en mijn persoontje opgebouwd, inclusief maatwerk boom.
Het is een zogenaaamd 'close contact' zadel. Ik had zo n zadel voorheen nog nooit onder mijn achterwerk gehad of zelfs maar gezien maar wat voelt het gaaf zeg!
Morris & Nolan heeft echt topwerk en maatwerk geleverd en ik ben echt supertevreden over de kwaliteit.

Op deze foto's glimt het nogal omdat ik het zadel nét heb ingevet...

Afbeelding

Afbeelding

http://img.photobucket.com/albums/v356/ ... G_1561.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v356/ ... G_1562.jpg

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-08 15:22

Super bedankt!! Haha!
Die had ik nog niet gevonden! Wel plaatjes met ruiter erop enz

Dit is exact t zadel wat ik krijg, ook een zwarte close contact Haha!
Super!

Oceans

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 19:50

lonnie schreef:
imago01 heeft iig zeker te weten foto's geplaatst

edit:

Imago01 schreef:
Het zadel is compleet op mijn paard en mijn persoontje opgebouwd, inclusief maatwerk boom.
Het is een zogenaaamd 'close contact' zadel. Ik had zo n zadel voorheen nog nooit onder mijn achterwerk gehad of zelfs maar gezien maar wat voelt het gaaf zeg!
Morris & Nolan heeft echt topwerk en maatwerk geleverd en ik ben echt supertevreden over de kwaliteit.

Mag ik vragen waarom je er dan een korrector onder hebt?

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 00:40

Ik houd het ook even inde gaten, want ik ga er binnenkort een aan laten meten. Ik vind het supermooie zadels, en ik ben echt superbenieuwd! Ik vind het ook fijn dat er een close contact versie is. Al dat gedoe tussen jou en je paard...

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 22:32

@oceans: dan moet je even haar topic lezen, paard was nog ongelijk bespierd oid

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 22:38

Imago01 meldt zich Haha! Ook stómtoevallig, kwam het in het rijtje 'Actieve onderwerpen' tegen en zie ik daar mijn naam voorbij komen...

Ik heb idd die foto's geplaatst.

De correcter zit er inderdaad onder omdat mijn paard nog ongelijkmatig bespierd is. Als je het zadel dus zonder Korrector zou gebruiken, zou je het zadel scheef gaan rijden en dat kan de bedoeling niet zijn.

Ik ben nog steeds heel erg blij met het zadel. Het rijdt nog steeds heerlijk, zit heerlijk en het leer houdt zich helemaal super! Ben echt heel erg tevreden met mijn beslissing.
Voordeel is dat ik dit zadel ook eventueel op een ander paard pas kan (laten) maken dus een investering voor komende 7 a 8 jaar...

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-08 22:55

Welk soort leer heb jij gekozen? ik kan nml uit meerdere soorten kiezen en ben benieuwd welke anderen hebben gekozen!

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 22:57

Het is de zachtere versie, dus volgens mij is het kalfsleer...Het slijt wel eerder (zegt men) en verliest eerder zijn kleur (zegt men) maar ik zie nog geen gebruikssporen erop...Heb het totaal nu 3x gevet waarvan bepaalde delen in de olie (dat zijn volgens mij stukken runderleer, iets grover van structuur) en de singelstoten zit levenslange garantie op... (tenminste, er hing zo n kaartje aan waarop ze dat vertelden).

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-08 23:12

Kalfsleer is idd zachter dan rund, ik kan ook buffalo kiezen, dat schijnt ook heel zacht en soepel te zijn maar wel heel sterk.

Ben er nog niet helemaal uit haha!

lfobijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 09:27

Ik heb ook een Morris en Nolan.
Op zich een goed zadel wat degelijk in elkaar zit. Helaas hebben alleen zowel ik als mijn pony er geen plezier van en ben ik na een half jaar rotzooien alweer op zoek naar een nieuw zadel. ( lang verhaal, veel gezeur...... Boos! ) Ik weet niet wat voor soort leer ik heb, volgens mij gewoon runderleer met o.a. de kniedelen kalfs leer want dit is een stuk soepeler.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-08 11:27

Hoe komt het dat jullie er geen plezier van hebben?
Zit hij niet fijn of past hij niet goed op je pony?

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 10:07

Heb ook een M&N zadel, alleen kon ik toen nog niet kiezen uit leersoort. Het was toen rundleder. Moet zeggen: zadel bevalt nog steeds goed en blijft mooi. Alleen wat probleempjes met de leverancier in NL gehad Clown

eveline_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 10:26

Ik heb een tweedehands M&N zadel gekocht. Geen idee wat voor model het is en wat voor soort leer erop zit. De eerste eigenaar heeft het indertijd bij Divoza gekocht en die leveren ze inmiddels niet meer.
Het zadel bevalt mij tot nu toe prima.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 18:03

Voor de liefhebbers, ik heb nog een M&N dressuur, 17", boommaat 36 in de aanbieding. Recentelijk voorzien van nieuwe ECHTE schapenwol-vulling. Prijs over Mail . Zadel wordt gepast bij levering.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 21:47

Esther28 schreef:
Heb ook een M&N zadel, alleen kon ik toen nog niet kiezen uit leersoort. Het was toen rundleder. Moet zeggen: zadel bevalt nog steeds goed en blijft mooi. Alleen wat probleempjes met de leverancier in NL gehad Clown

Clown Knipoog Vork

Viper03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 19:16

Ik heb sinds een week of 3 mijn Morris en Nolan close-contact dressuurzadel. Ik ben er echt super blij mee. Mijn paard loopt weer super goed (had eerst een te klein Daaleman zadel, ook een lang verhaal Clown , waardoor ie kreupel kwam te lopen). Mijn M&N zadel schoof in het begin wel een beetje, maar ik had de singel dan ook erg los (oeps).
Met de M&N leverancier hier in NL heb ik erg goede ervaringen. Toen ik belde omdat ik twijfelde of het zadel wel goed lag, is ie de volgende dag langs geweest en heeft alles nog een keer goed nagekeken. Hij neemt echt de tijd voor je.
Ik weet eigenlijk niet wat voor leer ik heb. Ik wist ook niet dat je uit verschillende leersoorten kan kiezen!

Levadeshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 15:16

Bourrelier schreef:
Voor de liefhebbers, ik heb nog een M&N dressuur, 17", boommaat 36 in de aanbieding. Recentelijk voorzien van nieuwe ECHTE schapenwol-vulling. Prijs over :PB . Zadel wordt gepast bij levering.

Correctie, dit zadel heeft een boommaat 35.
(Het gaat hier om het zadel van mijn paard, vandaar even een correctie :o )