ik heb een aantal jaar geleden een 2ehands JC saphir 17.5 dressuur zadel uit 2002 gekocht.
Ligt perfect op mijn oudste merrie en ik vond het ook een heerlijk zadel qua zit e.d.
Echter wordt mijn merrie mede door blessures/gebreken alleen nog maar recreatief gereden. Ik heb het JC zadel destijds dus slechts kort gebruikt omdat ik sindsdien alleen nog maar mijn westernzadel gebruik.
Maar pas geleden dacht ik 'ik doe mijn JC er weer eens op.'
Nu viel mij op dat ik met mijn knieën iets voorbij de wrongen steek. Ik heb de beugels echt dressuurlang, en kan ze ook niet langer maken zonder mn beugels om de haverklap kwijt te raken.
Afijn ik heb dus continu moeite gedaan om mijn knieën op de juiste plaats te krijgen/houden, maar dat werkte niet. Zat me dus behoorlijk te irriteren.....
Ben ik dan gewoon te lang voor dit zadel (1.82 met lange bovenbenen) en valt dat bij een zadelmaker te verhelpen? Ik ben niet aangekomen of afgevallen en heb maat 38, dus volgens mij zou dat moeten kunnen met een 17.5 inch zadel. Of zie ik iets over het hoofd?
Snap trouwens ook niet waarom mij dat destijds dan niet opgevallen is
Omdat het zo'n fijn zadel is had ik de hoop het ooit te kunnen gebruiken om mijn jongste merrie in te rijden, maar als ik er te lang voor ben heeft dat natuurlijk geen zin.
Ben benieuwd naar jullie bevindingen!