Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
). Het boomloze zadel gericht op dressuur. Vond het zadel erg fijn, lekker zacht, en bovenal kun je in dit zadel lekker in de dressuurhouding zitten. Dit vond ik wel een groot pluspunt, want ik heb mijn benen het liefst zo lang mogelijk, op vzh kan ik dan ook niet goed zitten.
De westernknop leek me heel handig voor buitenritten, en ik vind de westernstijl gewoon geweldig. En dat zadel heb ik nog steeds en ik ben er nog steeds heel erg tevreden mee. Mijn paard ook. Ding ligt prima, ook als mn paard in de winter wat smaller is zonder veel bespiering, en in de zomer wat dikker met meer spieren.. Als ik eens een sprongetje wil maken dan haal in de knop eruit en doe ik een normale pommel erin stoppen. Dat gaat ook prima. En het zadel zit gewoon heerlijk, ik kan een half jaar niet rijden en dan een rit maken van 3 uur zonder enige kontpijn. Ik voel mijn paard perfect aan, voel of hij gespannen is, wanneer ik moet opletten, en ik kan gewoon perfect op zit rijden. Heerlijk