Welk boomloos zadel gebruik jij?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

lfobijn

Welk boomloos zadel gebruik jij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-08 18:14

Hoi,
Ik wil graag weten welke boomloze zadels hier door de mensen gebruikt worden. En waarom ze voor dit zadel gekozen hebben en hoe het bevalt. Ik zie erg veel verschillende zadels, zowel met 'vaste' kussens als met kussens die verplaatst kunnen worden d.m.v. klittenband.
Dus wat heb jij en hoe bevalt dat?

Ik ben erg benieuwd!

Phrono

Re: Welk boomloos zadel gebruik jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 19:39

Ik heb een barefoot London (gehad, is verkocht en gaat een dezer dagen naar een nieuw baasje *LOL* ). Het boomloze zadel gericht op dressuur. Vond het zadel erg fijn, lekker zacht, en bovenal kun je in dit zadel lekker in de dressuurhouding zitten. Dit vond ik wel een groot pluspunt, want ik heb mijn benen het liefst zo lang mogelijk, op vzh kan ik dan ook niet goed zitten.

Helaas kan ik geen 2 zadels houden en moest deze weer weg.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 19:56

Hier is het centrale topic over boomloze zadels. Hier vind je eigenlijk alle info die je nodig hebt. Het laatste boomlozen-topic loopt nog, dus daar kun je mee chatten.
[HAR] Informatie over boomloze zadels

Ik heb 4 jaar geleden de barefoot cheyenne gekocht. Daar heb ik bijna 2 jaar heerlijk mee gereden. Ik wilde toen een zadel dat met mijn paard mee groeide, en eentje waar ik ook wat mee kon springen enzo, en er was destijds nog niet zo veel keus.
Na 2 jaar kwam er een speciale uitvoering van de barefoot arizona uit; de caramello. Die vond ik zo mooi dat ik hem heb besteld Haha! De westernknop leek me heel handig voor buitenritten, en ik vind de westernstijl gewoon geweldig. En dat zadel heb ik nog steeds en ik ben er nog steeds heel erg tevreden mee. Mijn paard ook. Ding ligt prima, ook als mn paard in de winter wat smaller is zonder veel bespiering, en in de zomer wat dikker met meer spieren.. Als ik eens een sprongetje wil maken dan haal in de knop eruit en doe ik een normale pommel erin stoppen. Dat gaat ook prima. En het zadel zit gewoon heerlijk, ik kan een half jaar niet rijden en dan een rit maken van 3 uur zonder enige kontpijn. Ik voel mijn paard perfect aan, voel of hij gespannen is, wanneer ik moet opletten, en ik kan gewoon perfect op zit rijden. Heerlijk Lachen

Oceans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 20:02

Binnenkort krijg ik een ansur.

aleida_thijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 21:18

Ik heb een barefoot cheyenne. Rijdt lekker Lachen

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 23:36

Zoals MysticTinker al zegt, in dit topic [HAR] Informatie over boomloze zadels vind je erg veel info over boomloze zadels.
Hier een topic over wel of geen boomlooszadel [HK] Waarom wel of geen boomloos zadel ?
Barefoot wel of niet doen?: [HAR] Barefoot : doen of niet?
[HAR] Missoula nut/Virginia rose
[HAR] Wie heeft de Barefoot Drytex en bevalt hij?
Hier de link naar het hk topic [HK] Boomloos Geeft Je Vleueueugels... Deel V daar vind je ook de links naar alle voorgaande topics waar ook erg veel info in staat over wat voor zadels iedereen heeft en hoe ze bevallen.
En met de zoekmachine zijn er vast nog meer topics te vinden Knipoog
Hier een slotje.