Norton zadels (met boom) iemand ervaring?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

GreaseMonkey

Norton zadels (met boom) iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-08 12:37

Ik kom op internet vrij regelmatig Norton zadels tegen, maar eigenlijk vrijwel niet in 'echte' winkels. De prijs is vrij laag dus trok het mij per definitie al niet, maar is dat terecht? Is de prijs laag omdat de kwaliteit laag is of kan de prijs laag gehouden worden omdat het voornamelijk om internet verkoop gaat? (lees: weinig huisvestingskosten voor de winkelier) Iemand ervaring met dit merk?

opmerkingen als 'je betaald voor wat je krijgt' heb ik dus niets aan want zo ver was ik zelf ook, ik vraag me nu dus af of die stelling ook bij dit specifieke merk geldt en hoor dus graag van mensen die persoonlijk ervaring hebben met zadels van dit merk.
Laatst bijgewerkt door GreaseMonkey op 14-12-08 12:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Olikea

Re: Norton zadels (met boom) iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 12:38

ik had een norton kunststof zadel, de australian stock uitvoering. helaas paste hij niet, maar over de kwaliteit had ik niks te klagen.. het zadel zag er netjes uit, solide, rechte boom..
Over de leren varianten weet ik eigenlijk niks..

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-08 12:39

Hoe was het gewicht? Het zadel was niet scheef o.i.d.? Hoe zag de onderkant eruit? was het mooi glad of rimpelig? En de stiksels? Hoe voelde de vulling?

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 12:42

ik heb geen idee hoeveel het zadel weegt.. maar niet zwaar iig..
Het zag er gewoon supernetjes uit, en dit is een tweedehandsje..
stiksels netjes, onderkant mooi glas (wel van stof) vulling egaal, zonder hobbels of bobbels..
Het is mooi recht en goed in balans..
anders moet je eens een pb sturen naar nickyu@bokt.. die verkoopt ze..
zij kan je alles vertellen over deze zadels..

in dit topic staat een foto.. deze is al een jaar gebruikt.. heb je een beetje een beeld..
[EA-TK-AP] (TK) Norton australian stock kunststof

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-08 12:57

Ik moet inderdaad zeggen dat hij er zo op het oog netjes uitziet! Weinig slijtagesporen. Is het intensief gebruikt of slechts af en toe? Echt goed beoordelen kan natuurlijk pas als je het zadel in het echt ziet. Contact opnemen met iemand die ze verkoopt ben ik een beetje huiverig voor. Als je de persoon niet kent weet je nooit zeker of diegene 100% objectief reageert op je vragen...

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 13:03

het meisje van wie ik hem heb heeft het zadel een jaar lang vrij intensief gebruikt.. ik dacht zelf dat hij ongebruikt was.. omdat hij er zo netjes uitziet..

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-08 13:06

Ja hij ziet er inderdaad uti alsof hij weinig gebruikt is. Mijn lederen zadel van Rossner vertoont meer slijtage en die is ook ongeveer een jaar intensief in gebruik.

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-08 08:41

Verder geen ervaringen?

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 10:44

deze nortons en ook bv status zijn van een kunsstof wat nihil slijt

als voorbeeld ... heb wel eens perongelijk mijn eigen zadel opgestuurd ipv een nieuwe
en de mijne had ik toch wel al even in gebruik en ben niet erg uh netjes met mijn eigen spullen

als je kijkt naar het zachtere materiaal van bv een wintec of de high tech
dat slijt iets sneller

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 14:27

Ik vind het een heel degelijk zadel. Ik heb er meerdere gezien, lekker makkelijk in onderhoud, licht gewicht. Ze zijn netjes gevuld, je hebt geen onregelmatige kussens of iets dergelijks. Het is niet gerimpeld aan de onderkant, en de zadels die ik gezien heb van Norton waren recht. Ik vind ze ook goed zitten, lekker zacht, geen hele ondiepe zit. Je zit er lekker in. Ze blijven ook erg mooi. Het enige nadeel vind ik dat de singelstoten gewoon van nylon zijn, had die liever wel van leer gezien, maargoed. Dat kun je altijd nog veranderen. Kortom;
Een erg fijn, net zadeltje voor een scherpe prijs. Ja

Ik vind het een van de weinige goedkope zadels die zo mooi zijn en mooi blijven, en ook kloppen in verhouding. Bloos

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-08 20:24

Jordy, geldt dit ook voor leren zadels?