kopen? vrees voor slijtage isabell werth

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

PatsyPatsy

kopen? vrees voor slijtage isabell werth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-08 23:15

hoihoi

nu zit ik toch wel al een heele poos te wikken en wegen of ik de wintec isabelle werth zou kopen of niet..

Heb nu een merkloos derdehands dressuurzadel waar ik ongeveer een jaar mee rijd. Overgenomen van mijn instructrice en het zit echt wel heel goed. Kussens zijn nog dik in orde, leer ziet er netjes uit. Het zadel blijft ook heel mooi zwart en glimmen, het leder is echt super kwaliteit (en ik ben niet erg zuinig geweest met m'n zadel, ook mijn instructrice niet Clown )
Heel veel contact met je paard. Aan beide kniewrongen is de naad open dus als je de flap openpeutert kan je de mousse zien zitten maar dat stoort niet. Heb 3 verschillende potentiele kopers voor het zadel.. Want het is vrij populair bij de mensen die er reeds mee gereden hebben.

Vorig jaar heb ik met een paard gereden waar een IW op lag en man man, wat zat die heerlijk! Dus dat zadel is steeds in mijn achterhoofd bijven zitten.
Nu mijn ruin een serieuze groeischeut gekregen heeft en stilletjes aan weer spiermassa zal gaan opbouwen omdat we nu weer meer beginnen trainen zijn denk ik nog steeds aan de IW. Maar ik heb heel veel schrik voor de slijtage (equisuede) in vergelijking met leder. Zal het zadel na 3 jaar nog even netjes zijn?? Ik wil geen spijt hebben dat ik mn oude zadeltje weggedaan heb. Maar eigenlijk wil ik ook echt heel graag een nieuw zadel Bloos

de bates is geen optie .. zoveel centen heb ik niet

ervaringen?

Woody2015

Re: kopen? vrees voor slijtage isabell werth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 08:36

Nou ik kan je vertellen dat de Wintec Isabelle Werth echt niet veel sneller slijt dan een goed lederen zadel.
Ikzelf heb dit zadel gehad, een half jaar intensief mee gereden en toen nog verkocht als nieuw, en werkelijk, je kon niet eens zien dat ik het had gebruikt.
Nu ben ik wel extreem zuinig op mijn spullen maar over het algemeen staan deze zadels erg goed bekend.
Kijk eens wat rond bij 2dehandse, hoe die eruit zien.....de nieuwste hebben nu wel een lederen inzet en lederen singelstoren omdat op de oudere modellen dit de dingen waren die wel slijtgevoelig waren, dus hebben ze het kunstof vervangen voor leer.
Prijd kwaliteit zijn dit gewoon super zadels, wel raad ik e aan er eentje zonder Cair te halen en om hem in Duitsland te kopen bij www.reitelive.de , het scheelt je daar enkele honderden euro's en het zijn de echte Wintec zadels, de mijne kwam daar ook vanaf.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 10:14

Ik ga mee met pre. Ja

Ik heb de Isabell Werth ook gehad, ook een jaartje toch wel 3 keer per week mee rond gereden. Echt een topzadel. Ik had het zadel ook tweedehands gekocht, en na een jaartje weer verkocht wegens overgang andere pony. Het zadel is nu nog steeds in bezit van een bokker en zal nu toch wel zo'n 5 jaar oud zijn.

Ik ben ook altijd zuinig op m'n spullen, maar de wintec had nauwelijks slijtage bij mij. Ik vind het een echte aanrader Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 10:19

@ pre je link doet het niet

Ramsesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 10:27

www.reiterlive.de en dan doet hij het wel Knipoog

ik heb de bates versie en ben er heel tevreden over. En over de slijtage van het equisuede te hebben geen paniek. Ik heb een wintec 2000 zadel in equisuede waar ik gedurende 5 jaar intensief (bijna elke dag en vaak meerdere paarden per dag) mee gereden heb en het ziet er nog steeds heel goed uit, quasi nieuw. Heb het in 2001 gekocht en gisteren heb k net een nieuw springzadel gekocht en toen ze het kwamen passen op mn paarden heb k die ook nog es laten passen om te kijken of alles goed lag en hij vond dat mn zadel er nog als nieuw uitziet. En t is niet dat ik erg zuinig op dat zadel ben geweest. Ben ermee gaan zwemmen in de zee er heeft extreem veel modder enzo aangehangen, moest k dat gedaan hebben met een leren zadel wil k nu niet weten hoe die eruit zou gezien hebben na 7 jaar

PatsyPatsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-08 11:52

bedankt voor jullie antwoorden!
Nu twijfel ik enkel nog tussen een 17. inch of 17.5. Heb ergens gelezen dat de maten vrij groot uitvallen. Klopt dit ?

ik ben zelf 1m61 groot en normaal gebouwd. Niet mager maar ook niet dik Lachen

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 13:27

Nou ik had gewoon een 18'' en die heb ik normaal uit.
Ik zou eerder zeggen dat de maten krapper uitvallen aangezien het zadel een diepe gesloten zit heeft zit je dus eerder wat meer opgesloten!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 14:19

Ik heb een 17,5 inch Wintec en die past prima, hiervoor reed ik op een 18 inch County Competitor.

Ik heb mijn Wintec nu overigens een jaar of 2-3 en ik vind dat het niet snel slijt, maar ik ben wel zuinig op mijn spullen.

Ik heb overigens niet de Isabell Werth, want die had mij te dikke wrongen, de mijne heeft geloof ik Wintec Pro, is nagenoeg hetzelfde zadel, maar dan met plattere wrongen en misschien een iets minder diepe zit, dat weet ik niet zeker.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 14:23

Bij de Wintec Isabelle zitten 2 soorten kniewrongen, de dikke en de dunnen/platten, kun je zelf kiezen Knipoog
Verder heeft het zadel idd een diepere zit en er zijn nog andere extra dingetjes die de Isabelle wel heeft en de Pro niet.

PatsyPatsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-08 15:02

bedankt voor de antwoorden!
mag een slotje op Knipoog

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 12:03

wel adviseer ik je om echt kunstof beugelriemen te gebruiken! met leer slijt het wel erg snel. En is de garantie van het zadel af. Dus echt kunstofbeugel riemen gebruiken!! ik heb een pro gehad. En deze was met 3 punt singel. Wat de IW ook heb. Alleen moet je wel oppassen met zon 3punt singel dat je paard genoeg ruimte heeft bij de schouder. Omdat je het helemaal afsluit met dit systeem.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 11:37

Ik heb leren beugelriemen aan mijn Pro hangen en zie daar geen problemen door hoor.