Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
DSNDebora schreef:Wel een gedacht aan een barefoot zadel?! Die schijnen echt super te zijn.. en heb je in verschillende prijsklasses. Die zijn boomloos, en zorgen voor een andere drukverdeling..
MissDonna schreef:mmijn merrie kon ook geen wintec op de rug (mn oude merrie) een thorowgood lag super bij haar! Wel adviseer ik je om gewoon een zadelmaker er naar te laten kijken! Of het past ja of de nee.
dorientjuh schreef:Met een Barefoot mag je starten ja. Maar ja mooi moet uiteraard niet voor goed gaan.
Citaat:Hier precies hetzelfde.
Precies hetzelfde probleem als jij nu hebt ts.
Thorowgood ligt super, ik heb de T4 Cob vzh.

dorientjuh schreef:Nou, het was een neutrale opmerking, niet boos bedoeld.
pre schreef:Ten eerste moet je even goed en realistisch naar de bouw van je haf kijken.
Veel hafjes hebben geen schoft en zijn erg of extreem rond, dit houd in dat het ZGA onmogelijk is om een vast liggend zadel te vinden.
Mijn haflinger heeft hetzelfde probleem, ik kan niet vanaf de grond opstappen, nooit, heb nu een nieuw aangepast zadel en kan het nog steeds niet, je kunt dus niet van een zadel verwachten dat het houvast heeft als dat er niet is.
Dat je zadel naar voren schuift en misschien kantelt kan te maken hebben met een te brede boom.
Uiteraard kan het zadel ook gewoon niet bij je paard passen, maar laat er eens iemand naar kijken en eventueel een passer met Thorowgood komen, zijn ook leuke zadels.
Verder ligt het ook aan je manier van opstappen, dat wil ook nog wel eens schelen bij schuiven.
Belangerijker is het eigenlijk dat je zadel netjes blijft liggen tijdens het rijden.
Waarmee ik niet uit wil sluiten dat boomloos niet kan, maar het verschilt per paard!
Van merries met een beetje schoft tot helemaal noppes, niks.
Het kán wel, een goed passend zadel dat niet schuift.