Ervaring met zadels Huppa.nl?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Lousje22

Ervaring met zadels Huppa.nl?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 19:00

Zijn er mensen die ervaringen hebben met de veelzijdigheidszadels van huppa? Heb onlangs een zadel besteld via zadelmarkt, service was prima maar kwaliteit van het zadel totaal niet. Ben er beetje op terug gekomen om zadel via internet te bestellen.
Evt. tips voor vzh zadel die niet al te duur zijn, zijn welkom. Vind goed zadel erg belangrijk maar ik rij er hooguit 1x in de week mee dus zoek goede prijs/kwaliteit verhouding.

Patsy

Re: Ervaring met zadels Huppa.nl?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 19:10

Een tweedehands kopen van een goed merk bij een erkend zadelmaker. Beter een 10 jaar oude van een goed merk, dan een hele goedkope nieuwe van baggerkwaliteit

Lousje22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 19:22

Jah heb ik ook al aan gedacht en moet nog verder informeren hoor, maar tot nu toe kwamen ze dan met oud gaar zadel voor nog 300 euro. Geef het er zo voor uit, maar moet het wel waard zijn Lachen

joyceV1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 22:06

was ook aan het kijken bij huppa was een J&H zadel in de aanbieding maar ben nu blij na het lezen van jouw berichtje dat ik het niet gedaan heb,ik kijk wel even verder op marktplaats hahahahaha

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 08:32

Poeh, ja een zadel bestellen bij Zadelmarkt, dat had je kunnen weten Lips are sealed Ja

Ik zou de goedkopere zadels van Huppa ook mooi laten en kijken of je voor het geld wat je te besteden hebt een leuk 2dehands merkzadel kunt kopen.
Er zijn meer dan genoeg betaalbare 2dehandse zadels op internet te vinden bij particulieren en vaak mag je ze ook nog gewoon passen ook Knipoog
Neem anders een contact op met een zadelmaker, of ruitershop, die hebben geregeld ook nog wel eens betaalbare maar goede zadeltjes liggen die mensen hebben ingeruild op een nieuw zadel.
Ow en even over een oiud en gaar zadel, die zadels hebben vaak wel nog een betere kwaliteit dan de zadels van bijvoorbeeld zadelmarkt Knipoog

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 08:55

idd gewoon even op marktplaats gekijken naar een leuke 2de handse. Ik heb zelf een kieffer zadel van 26 jaar oud, die er nog super uit ziet Ja Een goed merkzadel gaat sowieso 30 jaar mee, met goed onderhoud wel 40. Als je een beetje goed op marktplaats rondspeurd kom je soms hele goede zadels tegen voor een heel schappelijk prijsje. Wel handig om van te voren de boommaat van je paard op te meten zodat je weet welke boommaat je aan moet schaffen, en zadel utierraad daarna laten aanpassen door een zadelmaker.

Lousje22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 09:41

pre schreef:
Poeh, ja een zadel bestellen bij Zadelmarkt, dat had je kunnen weten Lips are sealed Ja

Ik zou de goedkopere zadels van Huppa ook mooi laten en kijken of je voor het geld wat je te besteden hebt een leuk 2dehands merkzadel kunt kopen.
Er zijn meer dan genoeg betaalbare 2dehandse zadels op internet te vinden bij particulieren en vaak mag je ze ook nog gewoon passen ook Knipoog
Neem anders een contact op met een zadelmaker, of ruitershop, die hebben geregeld ook nog wel eens betaalbare maar goede zadeltjes liggen die mensen hebben ingeruild op een nieuw zadel.
Ow en even over een oiud en gaar zadel, die zadels hebben vaak wel nog een betere kwaliteit dan de zadels van bijvoorbeeld zadelmarkt Knipoog

Jah had het kunnen weten inderdaad, maar denk waag de gok Knipoog Het netjes mijn geld teruggehad hoor, dus verder geen gedoe met tegoedbonnen enz maar weet wel dat ik dus daarom niet snel een zadel meer bestel. Ja een merkzadel bij Divoza ofso. wat je zegt de kwaliteit van een oud/gaar zadel is zeker beter dan zo'n zadel Haha!

Ik heb nu een niet al te oud zadel van Global op het oog. Denk van het weekend maar even passen.. Speur ook nog ff verder op marktplaats en bij ruitershops.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 09:44

Verdiep je er wel even in, aangezien Global het eigen merk is van HYPO moet je daar ook geen super kwaliteit van verwachten.
Maar het kan natuurlijk wel een leuk en goed zadel zijn.

Wel fijn dat je gewoon je geld hebt terug gekregen bij de Zadelmarkt, dat is idd wel heel netjes want meestal hoor je dat je dan tegoed bonnen endergelijk krijgt waar je nog niks aan hebt!

Lousje22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 10:36

Ik laat er zoizo altijd even door iemand naar kijken die er echt verstand van heeft Lachen

Ja verbaasde me ook beetje want eerst zeiden ze per mail dat ik een tegoedbon zou krijgen, daar begin ik liever niet aan als ik er verder toch nooit wat zou halen maar ik belde en kon het netjes terug krijgen.

Nijnteee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 10:38

Huppa is zeker wel betrouwbaar!

Lousje22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 11:42

Nijnteee, betrouwbaar wel ik heb weleens wat besteld en was prima. Gaat me echt om de kwaliteit zadels..

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 22:59

Denk dat een zadel van 15 jaar oud wat er misschien niet mooi meer uitziet beter is dan een goedkoop merkloos ding.. Global valt onder dezelfde categorie...

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 16:40

hee maar bij zadelmarkt kan je wel bestellen hoor, maar dan de wintec of thowogood. Weet alleen niet of dit de echte zijn, of namaak..?

Lousje22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-08 16:43

Dat weet ik ook niet idd. Lijkt me dat ze niet zomaar nep mogen verkopen. Ik denk dat ik een wintec zadel bij Huppa bestel, ook daar krijg ik gewoon geld terug als het niet past.

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 16:57

Ik heb geen ervaring met Huppa.nl maar ik kan je wel aanraden om eens bij een zadelmaker in je buurt langs te gaan.
Bij ons in de buurt zit een hele goede zadelmaker en die is bij mij thuis gekomen en had heeel veel zadels mee, en eigenlijk paste er maar 1 en dat was toevallig een 2ehandsje 75,- voor een echt engels leer zadel en ik heb nog nooit zo een lekker zadel gehad. het zadel is nog helemaal goed en past perfect Lachen. en op Marktplaats een 2e handsje kopen kan natuurlijk maar het is altijd de vraag of het wel past... en als je een zadelmaker langs laat komen dan weet je iig wel zeker dat het echt past! Lachen

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 16:58

laat liever een zadelmaker langs komen om een zadel aan te meten ipv er mee te gaan klooien Knipoog

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 17:09

Hey ehh... Huppa heeft ook goede merkzadel hoor Knipoog De wintecs zijn zeker echt en ze hebben ook bates ook een heel goed zadel o.a

Lousje22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-08 17:22

Claudia78, dat ze bij Huppa echt zijn ging ik wel vanuit Lachen

Ik ga niet aankloten met zadels passen e.d. als ik een zadel koop en heb toch besloten om voor de wintec te gaan, iemand die er verstand van heeft kijkt er dan naar dus ga dan geen zadelmaker inschakelen. Mocht het zadel niet passen ga ik gewoon weer bellen met een zadelmaker, maar op het moment had degene die ik langs wou laten komen niks onder de 400 euro.

Ben er iig uit dat ik toch niet aan merkloos zadels begin, heb voor mijn eerste pony ook een wintec gehad en was daar tevreden over. Niet dat merkloos zadels niet goed kunnen zijn want voor die wintec heb ik nog jaar met zo'n zadel gereden maar nieuw aanschaffen doe ik ze niet meer (na de ervaring met zadelmarkt).

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 17:52

MissDonna schreef:
hee maar bij zadelmarkt kan je wel bestellen hoor, maar dan de wintec of thowogood. Weet alleen niet of dit de echte zijn, of namaak..?

Daarom zei ik het Clown

dierengekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 19:01

Ik ben tevreden over Huppa, ze zijn ook goed te vertrouwen en komen hun afspraken altijd na. Je betaalt wel naar kwaliteit maar alsnog zijn ze niet duur.

BenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 19:05

Muah, van een goedkoper zadel van rond de 500,- euro kan je natuurlijk geen topkwaliteit verwachten. Kijk inderdaad naar een tweedehandszadel en laat het goed aanmeten! Of spaar nog even voor een duurder zadel van goede kwaliteit. Lachen

delfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 20:05

waarom is zadelmarkt zo slecht dan??

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 20:10

delfa, misschien even de zoekfunctie gebruiken. Een stuk of 10 miljoen topics over Ja

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 20:14

(scheve bomen, spijkers die eruit steken, echt serieus slecht..)

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 07:35

Omdaqt het even gezegd moet worden, er zijn (HELAAS) ook hele goed ervaringen met zadelmarkt.

Even verder, maar goed, waarom ga je niet voor een kunstof zadel van Wintec, die hebben ook goedkopere zadels dus niet alleen de duurdere pro en isabelle.
Kwalitatief zijn dat goede zadels!