Het zit zo, ik heb een E pony die nog niet is uitgegroeit, deze wil ik spelenderwijs van de zomer af en toe eens een zadeltje opleggen. (pony hoeft niet aan het werk, word niet gelongeerd, staat lekker het hele jaar op het land, word niet afgebeult
krijgt dus alleen af en toe een zadeltje op, gelieve hier geen comentaar op).Vandaar dat wintec me geschikt leek, vanwege de verwisselbare bomen, want als hij over een tijd ingereden word, dan vervormt hij natuurlijk ook nog.
En ik wil het zadel dus blijven gebruiken over een paar jaar ook, als we met hem kunnen rijden. Ik zelf wil denk ik recreatief gaan rijden, dan is het de bedoeling dat iemand anders hem dressuurmatig, of springgericht gaat rijden.
Nou komt het zadel te liggen in een schuur, waar het in de winter erg koud en ook vochtig is. Nu las ik op bokt een stukje dat het cair systeem niet zo goed tegen kou kan, dus dat valt al af.
Wat voor zadel is dan geschikt? je hebt goedkope varianten, maar ook allerij andere zadels van wintec....
Wat raden jullie aan? Wat heb je zelf, waarom? En bevalt het?
) Wintecs zonder cair krijgen. Ik heb op Max een wintec gehad en ik ben fan! Je zou ook een thorowgood kunnen overwegen. Of boomloos: Startrekk heeft een heel mooi boomloos dressuurzadel, maar die is wel heel prijzig. De BF zadels zijn ook wel fijn.
Dat is geloof ik de goedkoopste versie toch?
maar nog nooit in gezeten.