Perfect hoofdstel gezocht

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Perfect hoofdstel gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-08 23:32

Ik ben op zoek naar een nieuw hoofdstel (goh Clown)! Ik heb een heel lijstje eisen, en ik vroeg me af of jullie een hoofdstel weten dat eraan voldoet Haha!. Okee,hier komt 'ie:

Lijst
1. goede kwaliteit (daar heb je zo'n cliche... iedereen verstaat daar wat anders onder. Dus even uitgesplitst)
- soepel leer
- mooi afgewerkt
- duurzaam
- sterk
2. onderlegde neus- en frontriem
3. gecombineerde of Engelse neusriem
4. ik wil niet betalen voor een merkje eraan Clown
5. max. rond de 50 euro... mag iets meer zijn als het echt een superhoofdstel is
6. Liefst nieuw (tsja, vreemd, maar dan heb ik hem zelf tenminste mooi gehouden en verzorgd enzo Lovers Huilen van het lachen)
7. Niet rondgenaaid
8. zwart
9. maat full
Lijst

Bedankt alvast Haha!

miesie

Re: Perfect hoofdstel gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 00:08

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 00:12

Echt iets tegen tweedehands heb ik niet hoor Lachen. 200 euro voor een nieuw hoofdstel wordt me een beetje te gek, al zijn het wel geweldige hoofdstellen Lovers. Dus zoiets tweedehands zie ik nog wel zitten Haha! Prachtig hoofdstel heb je!

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 00:14

Je hebt best nog wel eens mensen die een impuls aankoop doen en het hoofdstel echt maar zelden gebruiken, of alleen voor wedstrijden ofzo.. En dan weer verkopen.
De prijs lijkt veel, maar vaak gaan ze wel vaak veel langer mee.. En uiteindelijk zijn ze dan dus goedkoper dan goedkopere hoofdstellen, die heel snel lelijk worden enz.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 00:15

je wilt geen mexikaans hoofdstel?ik heb er 1 te koop zacht onderlegt met zwarofski

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 00:15

Ik heb nog nooit een echt goed hoofdstel gehad, dus moet ik maar hopen dat hij mooi blijft Nagelbijten / Gniffelen . Ik vind het een beetje eng Clown

Nee, geen mexicaans Lachen

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 00:17

Sheran schreef:
Ik heb nog nooit een echt goed hoofdstel gehad, dus moet ik maar hopen dat hij mooi blijft Nagelbijten / Gniffelen . Ik vind het een beetje eng Clown

Nee, geen mexicaans Lachen

ik weet dat passier echt perfecte hoofdstellen zijn mijn beste vriend heeft er 1 wel stang en trens en ben er helemaal verliefd op maar die kost geloof ik 849,95 haha

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 00:17

Oeh, haha, die heb ik gezien in de Divozagids inderdaad, dat weet ik nog heeeel goed Tong uitsteken.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 00:19

IR heeft ook leuke hoofdstellen van mooie kwaliteit. ik gebruik nooit sperriemen en ben toen voor de S&T versie gegaan, het extra bakstuk haal je er immers zo af. dat hoofdstel kost om en nabij de 100 Euro.

nu rij ik met een Spaans hoofdstel van de mooiste kwaliteit leer die je je voor kunt stellen, deze kostte 198 Euro maar dan heb je ook écht wat.

verder heb ik goede ervaringen met de hoofdstellen van de site in mijn onderschrift, heel fijn leer is dat, en wordt op maat gemaakt indien nodig. voor een gemiddelde minimaat betaalde ik rond de 30 Euro, de kwaliteit is supermooi en het is allemaal handwerk. de gunstige dollarkoers speelt daarin ook een rol.

verder heb ik nog een Engels lederen hoofdstel in maatje Welsh A, deze kostte 60 Euro en dat is echt een prutprijs voor wat je krijgt, enorm fijn leer en ook qua pasvorm goed. met name bij de kleine maten kloppen de verhoudingen vaak niet.

het menhoofdstel waarmee ik mijn pony rijd (aangespannen uiteraard) heb ik zelf onderlegd, dat kost praktisch niks en dan kan je 't helemaal naar wens maken, ook een heel goede vind ik.

voor de rest, ga ik met de hier al gegeven adviezen mee, voor 50 Euro heb je in de gemiddelde Nederlandse ruitersportzaak gewoon een simpel goedkoop dingetje, een hoofdstel van kwalitatief goed leer wat ook netjes en degelijk is afgewerkt is nieuw zowiezo niet te koop voor rond de 50 Euro.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 00:19

Sheran schreef:
Oeh, haha, die heb ik gezien in de Divozagids inderdaad, dat weet ik nog heeeel goed Tong uitsteken.

en dan heeft hij ook nog een dobert haha maar hij is militair en heeft geld zat en ik mag zijn tuig ook gebruiken Haha! scheelt dat wij echt hele goeie vrienden zijn haha en weet dat ik er zuinig op ben. maar een goed hoofdstel voor 50 euro dan moet je is bij divoza gaan kijken hangen toch best mooie hoor

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 00:20

Mijn stubben voldoet perfect aan de eisen. Wil hem niet kwijt maar wie weet een ander wel. Hoofdstel gaat al zeker 10 jaar mee en blijft gewoon goed. Geen roest aan gespen, leer blijft mooi en na een poetsbeurt ziet het er weer uit als nieuw.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 00:21

Anne_GTI schreef:
Mijn stubben voldoet perfect aan de eisen. Wil hem niet kwijt maar wie weet een ander wel. Hoofdstel gaat al zeker 10 jaar mee en blijft gewoon goed. Geen roest aan gespen, leer blijft mooi en na een poetsbeurt ziet het er weer uit als nieuw.

kijk dat moet je hebben

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 00:23

Stuebben bevalt mij ook heel goed - mijn zadel is er ook van Ja. Ik hoor altijd dat Passier echt absolute top is, maar stuebben is ook erg goed. Naast mijn deur zit Kootstra, die verkoopt Stuebben. Ik zal er eens binnenwandelen. De prijzen vond ik altijd zo eng (42 euro voor een frontriem) en je komt er moeilijk uit zonder iets te kopen Nagelbijten / Gniffelen

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 00:25

Sheran schreef:
Stuebben bevalt mij ook heel goed - mijn zadel is er ook van Ja. Ik hoor altijd dat Passier echt absolute top is, maar stuebben is ook erg goed. Naast mijn deur zit Kootstra, die verkoopt Stuebben. Ik zal er eens binnenwandelen. De prijzen vond ik altijd zo eng (42 euro voor een frontriem) en je komt er moeilijk uit zonder iets te kopen Nagelbijten / Gniffelen

het kost wat maar je hebt dan ook wel iets je hebt geen flut tuig van zadelmarkt.
het hoofdstel van passier en dobert wat wij hebben blijft gewoon mooi we hebben hem dan pas gekocht maar hij blijft er gewoon netjes uitzien en het tuig word ook niet slap en stubben weet ik verder niet nooit gehad maar vrienden van mij wel en zeggen dat het ook top tuig is

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 00:26

Je zou ook bij gezocht een advertentie kunnen plaatsen en kijken wat er aangeboden wordt Knipoog

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 00:27

Dat kan ook ja Tong uitsteken. Ik wilde met dit topic aan wat tips komen zodat ik zelf verder kon gaan zoeken Lachen Gewoon weten wat er op de markt is, zeg maar, en ervaringen met hoofdstellen Lachen

Nienkeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 00:43

Ik had een hoofdstel voor € 25,- en dat voldoet aan al je eisen, wordt bijna elke dag mee gereden en nog steeds heerlijk soepel. Helaas was het een merkloos hoofdstel dus ben bang dat je er verder weinig mee opschiet, behalve dat ze dus wel echt bestaan Tong uitsteken Maar zolang je het goed onderhoudt en er geen gekke dingen mee gebeuren kunnen goedkope hoofdstellen wel een tijdje mee (:

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 00:47

Mijn pagony doet het al 8 jaar Ja

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 02:21

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 15:42

Ik heb een hoofdstel van HH, 40 euro ofzo en tis een heerlijk ding!
Nu ben ik zelf niet zo netjes op mn spulletjes (ik poets niet iedere week of maand bijvoorbeeld), maar hij ziet er nog keurig uit! Geen roest te bekennen oid. Leer was vanaf dag 1 lekker soepel.
Type is HH Silverline met aansnoerneusriem.