Close contact.?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

miss_lizje

Close contact.?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-08 16:06

Hallo bokkers,

Ik wil er misschien een springzadel of een vulzijdigheidszadel(spring gericht) erbij kopen.
Bij een aantal springzadels staat dat het close contact heeft en bij andere niet.
Het verschil tussen de zadels zie ik niet zo en ik zou graag willen weten wat dat close contact dan precies inhoud.

Groetjes,

edit; typo's

Anoniem

Re: Close contact.?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 18:46

Close contact betekend dat je een minder groot oppervlak onder je bips hebt. Je ziet het vaak aan een afgeplatte lepel, dat is close-contact, en een enkel zweetblad.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-08 19:51

Ow snap het al, is het alleen voor jezelf lekkerder of heeft het op je paard ook nog invloed?

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 20:17

Close contact is voor mijn paard in ieder geval veel fijner. heeft een erg gevoelige rug en al die hoog opgebouwde dressuurzadels zorgde bij haar ervoor dat ze rugproblemen kreeg. Met Close contact heb je ook veel meer contact met je paard ( je zit veel dichter op je paard) en kun je beter met je zit rijden.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 13:32

Nadeel van een close contact zadel is alleen dat het meteen perfect moet passen. Bijvullen van de kussens is niet mogelijk.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 13:34

@ Sussie85

Dat is niet waar, ik heb een close contact zadel van Kentaur en die is gewoon opgevuld..

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 13:34

Sussie85 schreef:
Nadeel van een close contact zadel is alleen dat het meteen perfect moet passen. Bijvullen van de kussens is niet mogelijk.

dat slaat echt als een tang op een varken... kussens van een close contact zadel zijn bijna net zo goed aan te passen als die van een gewoon zadel. je hebt alleen wat minder "werkruimte"

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 13:42

sorry ik had beter kunnen zeggen beperkt mogelijk. Ons close contact zadel is ook iets opgevuld. Maar nu op een ander paard zou hij nog iets meer opgevuld moeten worden en dat is niet mogelijk.