Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Petra_O schreef:Misschien kun je beter een goede zadelmaker bellen en er een aan laten meten. Dan ben je in een keer klaar en waarschijnlijk goedkoper uit dan elke keer een ander zadel uitproberen. Het is wel een rib uit je lijf, maar dan weet je in ieder geval zeker dat het goed zit.
Ik ga er volgende maand een aan laten meten. Hij word niet alleen aangepast aan mijn pony, maar ook aan mij. Hij gaat meer kosten dan de pony me heeft gekost (twee keer zoveel eigenlijk...) maar dan weet ik in ieder gavel zeker dat ik er de rest van haar leven mee vooruit kan. Het grootste probleem bij haar is dat ze zo breed is. Aangezien ik hierna waarschijnlijk weer een haf of een tinker wil, kan het zadel dan gewoon weer aan mijn volgende paard worden aangepast.

Petra_O schreef:Ik krijg een zadel met een andere vorm boom die makkelijker op brede paarden past. De boom is volgens mijn zadelmaker makkelijker te verbreden en versmallen. En die vijftienjarige muts van mij veranderd niet heel veel meer hoor. Uiteraard zal hij nog regelmatig nagekeken en aangepast moeten worden.

laura1986 schreef:Petra_O schreef:Ik krijg een zadel met een andere vorm boom die makkelijker op brede paarden past. De boom is volgens mijn zadelmaker makkelijker te verbreden en versmallen. En die vijftienjarige muts van mij veranderd niet heel veel meer hoor. Uiteraard zal hij nog regelmatig nagekeken en aangepast moeten worden.
Ben best benieuwd naar hoe dit dan verder zit, heb je een merk of site voor me, en de naam van je zadelmaker?

Silence schreef:Nee, dat zadel is het niet

beantsje schreef:misschien 2, een met en een zonder jou?
ik denk ook dat inkorten niet al te duur hoeft te zijn. Alleen als de zweetbladen volledig vervangen worden, zal het duurder zijn. Ik kan me daar wel iets bij voorstellen overigens, want de wrong kan je niet inkorten en als je alleen het zweetblad korter maakt, is de verhouding natuurlijk wel een beetje weg.
Ik denk dat het dus ook ervan afhangt; wil je alleen korter en neem je de rare verhouding voor lief, dan moet het voor een relatief klein bedrag kunnen. Wil je een keurig nieuw zweetblad, dan ziet het er top uit maar dat kost wel wat, natuurlijk!
vaak loopt hij niet door naar ondere en dat is dan een voordeel bij het inkorten.