HH Jumping boots v.s HH v2 beschermers, welke beter?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Lara_Silver

HH Jumping boots v.s HH v2 beschermers, welke beter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-08 19:23

Hoi!
Ik heb een vraagje, ik wil binnekort nieuwe peesjes aanschaffen voor mijn pony. Ze gaan uitsluitend gebruikt worden voor het springen (waaronder ook natuurlijke hindernissen, o.a in het bos) dus wil ik ook goede bescherming. Maar tegenwoordig wordt je echt doodgegooid met verschillende soorten. Ik heb mijn oog op 2 hiervan laten vallen. HH jumping boots omdat ze een extra stuk neopreen voorop hebben, mijn grootste twijfelpunt is echter dat mij lijkt dat de peesjes daardoor dus echt niet goed ademen. Mijn tweede keuze de v2 beschermers, ze zien er namelijk mooi naar het paardenbeen gevormd uit en lijken me het erg sterk. Welke hiervan raden jullie aan? Ik heb niks aan 'ik heb gehoord dat', ik moet ervaringen hebben. Mijn 3e alternatieve keuze zijn de gewone, goedkope, simpele peesjes die je voor een piekje kan kopen. Wat raden jullie mij aan? (de eerste twee hebben mijn voorkeur)

De jumping boots:
Afbeelding

De V2's:
Afbeelding

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Groetjes Lara_Silver

Oakland1990

Re: HH Jumping boots v.s HH v2 beschermers, welke beter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 21:47

Ik denk dat je bij intensief gebruik beter Eskadrons koopt ook die crossversie. HH's pasvorm is ver van ideaal (vind ik) en het neopreen van Eskadron is van veel betere kwaliteit. Ik zou doorsparen voor de Eskadron waarvan je wéét dat je heuse kwaliteit aanschaft die jarenlang meegaat. Wat naar mijn ervaring niet gezegt kan worden van HH.

Afbeelding
deze heeft ook een extra drukknoopje zodat het velcro niet lost als hij nat of slijkerig wordt. Verder soepel stukje plastic bij de knieholte.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-08 22:14

Nou ze gaan niet intensief gebruikt worden. In gras/bosgrond en niet in de nattigheid of dergelijks. Ze hoeven niet onverwoestbaar te zijn, als ze kapot zijn koop ik gewoon nieuwe. Ik ben niet echt van plan 100 euro uit te geven aan dingen die ik toch bijna niet gebruik, daarvoor koop ik liever iets wat ik wel echt intensief gebruik. Lachen Mischien voor anderen een rare redenering, maarja..

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 22:29

Hoi,

Wel van een ander merk, maar ik gebruik beide soorten beschermers.
Voor mijn pony (samengestelde menwedstrijden), gebruik ik de hierboven genoemde Eskadron CrossCountry. Het principe is gelijk aan die van de HH die jij noemt, alleen vond ik de Eskadron er veel beter uitzien.

Voor mijn paard (recreatief en af en toe springen, ook in het bos) gebruik ik Veredus ProClassic beschermers. Die zijn qua uiterlijk weer gelijk aan de V2, maar ook hier geldt: de Veredus is kwalitatief beter, en ziet er sterker uit. De V2 van HH is slapper, de buitenschaal is zachter dan bijvoorbeeld een Veredus. De Veredus beschermers gebruik ik al 13 jaar, en zien er nog steeds perfect uit.

Over het ademen van de beschermers... tja, die bovenste zijn natuurlijk dichter dan de onderste, ongeacht of het nu een HH is, of een Eskadron. Wanneer mijn pony uit de marathon komt, gaan de beschermers af (zit ook nog eens tape overheen, dus is echt gesloten), maar ik heb nooit het idee dat de benen (te) warm zijn.

Mijn voorkeur gaat uit naar een beschermer zoals de V2 (zo open mogelijk), maar omdat ik geen risico op verwondingen in de marathon wil lopen, heb ik voor de pony gekozen voor een dichtere beschermer, en ik moet zeggen: de warmte valt echt mee.

Als je volledige bescherming rondom wilt, zou ik voor de bovenste gaan. Als je trouwens een echt goede beschermer wilt hebben, rondom én goed adement, dan is de Dalmar Eventer een hele goede (zie http://www.paardendrogist.nl). Kost wat, heb je ook wat.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-08 22:50

Dankjewel voor je post! Ik denk dat ik ga kiezen voor de bovenste soort aangezien hij zichzelf niet aantikt maar soms nog wel eens een balkje meeneemt, dus de bescherming vóór is iets belangrijker.