Verschil tussen Gogue en Chambon

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

IndezzW

Verschil tussen Gogue en Chambon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-08 15:55

Hoi Allemaal,

Ik moet van de DA met een Gogue of elastiek gaan longeren. Dus ik ging even de Gogue Googelen en telkens loop ik dan ook tegen de chambon aan. Clown Ze lijken erg op elkaar, dus ik vroeg me af wat het verschil tussen deze twee is. Dat zal er ongetwijfeld zijn, anders waren er geen 2 verschillende namen voor verzonnen. Koe
Alvast bedankt voor jullie reacties. Haha!
Groetjes, IndezzW

Benfan

Re: Verschil tussen Gogue en Chambon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 15:56

Mag ik vragen waarom je hiermee moet logeren?

IndezzW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-08 15:59

Omdat mijn paard 2 lendenwervels tegen elkaar aan heeft zitten is het erg belangrijk dat hij veel rugspieren ontwikkeld om zo de wervels goed op de plek te houden. Ook zet hij zich erg snel vast, wat natuurlijk niet de bedoeling is en met elastiek of gogue zal dit minder snel gebeuren dan met een slof of passoa.

frieslover12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 18:03

een gogue gaat achter de oren met een speciaal stukje leer, door het bit en van die beide punten naar de singel tussen de benen.
een chambon zit aan het bit vast en gaat naar precies zo'n zelfde stuk leer achter de oren en dan ook tussen de benen naar de singel. als het goed is zit er ook een speciaal stuk leer voor tussen de benen naar de singel. voor beide

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 20:12

Nadeel chambon ten opzichte van de gogue:
Wanneer het paard het hoofd omhoog wil brengen krijgt hij een opwaartse plotselinge druk in de mondhoeken die eigenlijk in tegenstelling staat tot de neerwaartse druk achter de oren. Daarnaast zal het paard bij het strekken van het hoofd en de hals geen aanleuning meer vinden en eerder geneigd zijn het bit los te laten.
De Gogue heeft deze nadelen niet.