Welke zadels vergelijkbaar met Prestige Top Dressage

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

LMR

Welke zadels vergelijkbaar met Prestige Top Dressage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-08 16:35

Hallo,

Ik heb een aantal keer met het zadel van een vriendin van mij gereden, en was er helemaal weg van.
Het was een Top Dressage. Helaas ligt de nieuwprijs van deze zadels aardig boven mijn budget. Ik heb
wat rondgekeken naar tweedehands exemplaren maar wil mijn horizon wat verbreden (meer keus)

Dus: Welke zadels zijn qua zit en wrong én kwaliteit te vergelijken met de Top Dressage?

Groetjes Laurien

dennisje

Re: Welke zadels vergelijkbaar met Prestige Top Dressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 16:36

sommige van kiefer zitten volegns mij wel het zelfde heb een hele lange tijd terug ook wat zadel gepast bij divoza.of een 2ehandse kunnen soms heel wat verschillen in prijs. ligt er natuurlijk ook aan wat je eraan uit wilt geven

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 19:17

Kieffer kan je belange niet vergelijken met Prestige! Er zit een erg groot verschil in kwaliteit in! Ja
Zadels die je met Prestige kan vergelijken: Passier, Stubben, KN, Schumacher, ...
Passier en Stubben hebben over het algemeen een vrij vlakke zit met weinig kniewrong. Bij KN en Schumacher heb je types die de Top Dressage evenaren.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 19:19

Precious20 schreef:
Kieffer kan je belange niet vergelijken met Prestige! Er zit een erg groot verschil in kwaliteit in! Ja
Zadels die je met Prestige kan vergelijken: Passier, Stubben, KN, Schumacher, ...
Passier en Stubben hebben over het algemeen een vrij vlakke zit met weinig kniewrong. Bij KN en Schumacher heb je types die de Top Dressage evenaren.

ik bedoelde meer kw dikte van kniewrong heb het er verkeerd neergezet de kwaliteit is anders ja maar er is een kiefer zadel dat bijna het zelfde zit als de top dressage en dat bedoelde ik

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 19:19

ik vind Kieffer zeker wel in de buurt komen!
idd zou je voor KN kunnen kijken,ook top

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 13:34

Ik vind Kieffer ook zeker in de buurt komen!

Ik denk trouwens dat ik de Kieffer heb die in de buurt komt: de Lusitano (Kür). Al heb ik toen de Prestige geprobeerd en daar kon ik amper in blijven zitten Clown

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 13:42

Hoi Ik heb eventueel nog een top dressage voor je te koop. Een 17.5 inch en een brede boommaat (dacht 34) maar als je geinteresserd bent moet het eerts maar gepast worden op je paard. Dit zadel heeftop een paard van een vriendin gelegen maar ik heb helaas het paard voor haar moeten verkopen en nu is dit zadel over. Het zadel is een paar jaar oud maar ziet er zeer netjes uit!. De vraagprijs is €1050,- Laat maar weten als je het wilt proberen .

Groetjes Hester

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 17:56

Ik heb een prestige top dressage tweedehands kunnen kopen voor 500 euro en dat zadel was nog als nieuw. Gewoon goed rondkijken op bokt en marktplaats etc.
Ik heb zelf hiervoor verschillende zadels gehad maar geeneen die qua zit echt overeenkwam. Alhoewel de kieffer lech DL qua wrong aardig in de buurt kwam.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 21:34

Zelfde verhaal als kaj hier, goed gezocht op markplaats en ik was een zo goed als nieuwe prestige top dressage rijker voor 600 euro.

Ik heb op veel zadels gezetten maar kan nergens zo fijn op rijden als die prestige!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 12:59

KN heeft verschillende types, de Symphonie bijv. heeft juist vrij weinig wrong in vergelijking met de Top Dressage. Ik zat eerder te denken in de richting van Euroriding Luxor of Anatomica. Dat is een zadel met heel veel wrong.

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 13:09

Ik heb ook een prestige top dressage. Toen ik een ander paard kocht en het niet paste wilde ik weer een prestige. Echter geen van de prestiges lag goed op mijn nieuwe paard. Ik heb verschillende zadels geprobeerd en ik wilde dus ook weer een zadel met wat meer wrong. Ik kwam uit bij KN en de Euroriding Luxor. Uiteindelijk werd het de Euroriding. Fijne wrong, en een wat diepere zachtere zit. (zachter dan de prestige). De euroriding bevalt ook heel erg goed!

Ik heb de prestige al 13 jaar, veel gebruikt en het is echt een topzadel! Overigens vallen KN en Euroriding ook in dezelfde prijscategorie.

Ik zou zeggen: spaar even door voor de prestige. Als jij er goed in zit en het ligt goed op je paard? Bij goed onderhoud gaan ze super lang mee, en indien nodig kun je ze tweedehands ook wel goed weer verkopen.

LMR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 12:36

Allemaal super bedankt voor de reacties. Ik moet maar even geduld hebben en sparen ben ik tot de conclusie gekomen. Moet ook maar eens een Schumacher en een Euroriding proberen, Kn ben ik geen fan van. Groetjes!