[WN] Advies boomzadel haflinger!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Woody2015

Advies boomzadel haflinger!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-08 08:12

Na enkele dompers met boomloos kwa beugelophanging en pasvorm op Wodan ( geld voor een BM heb ik helaas niet ) heb ik er toch voor gekozen om voor een boomzadel te gaan!
Nu wil ik me eerst eigenlijk eens heel goed gaan orienteren op welke zadels wel of niet geschikt zijn voor:

Korte paarden
Breed in de schouders
Geen schoft

De eisen die ik er zelf in zoek zijn:

Een wat naar achter gelegen beugelophanging
Wel een diepere zit, steun aan de achterkant
Niet al te zwaar vanwege mijn gezondheid en omdat Wodan wat kleiner is en ik wat groter Bloos

Het liefst een beetje een allround zadel, waar ik alles een beetje mee kan uitproberen zodat we samen kunnen uitvogelen wat wij het leukste vinden.

Verder moet het uiteraard goed passen en ben ik dus ook opzoek naar goede plekken die me kunnen helpen in Limburg.
Ik heb al contact gehad met Evelien van Euro-Horse maar zij kwam voorlopig niet aan deze kant Verdrietig en aangezien gister definitief mijn dressuurzadel is verkocht heb ik dus niets meer om mee te rijden Tong uitsteken

Ik heb een budget dat ligt tussen de 500 euro en de 750 euro ongeveer, iets meer is misschien mogelijk bij het vinden van een super zadel!
Liever een kwalitatief goede 2dehandse uiteraard dan een leuk uitziend nieuw zadeltje van slechte kwaliteit.
Verder mag het ook een middenklasse nieuw zadel zijn aangezien ik door Wodans leeftijd genoodzaakt ben om over enige tijd de boel weer in te ruilen of te verkopen voor het geval hij nog verder groeit.
Het hoeft dus ook geen zadel te zijn wat 20 jaar meegaat, zolang de pasvrm maar goed is en het zadel niet binnen 2 jaar versleten is Knipoog
Wel is het dus belangerijk dat een zadel enige inruiwaarde overhoud voor het geval ik over een klein jaar al naar een nieuw opzoek moet!
Zelf kan ik alleen zien of een zadel niet goed ligt, maar ik kan niet zien of het goed past bij een westernzadel dus ik moet ook echt iemand hebben die goed zicht heeft op pasvorm en mij niet alleen een zadel wil verkopen, wan Wodan zijn lichaam is HEILIG wil ik nog lang samen met hem plezier beleven!

Heeft er bevoorbeeld iemand ervaring met de Lonestarstore ( David )?
Hij verkoopt van die leuk uitziende Pool's zadels, hoe is hiervan de kwaliteit?

Dus alle goed tips zijn welkom Haha!

Woody2015

Re: Advies boomzadel haflinger!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-08 12:10

PS ik heb even de zoekfunctie voor de Lonestarstore gebruikt maar denk dat ik dat maar achterwege laat.....

Als er bokkers zijn in de regio limburg die hun zadel willen verkopen en denken dat het wel eens kon passen dan kunnen die ook contact met mij opnemen! Knipoog

unicumW

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 20:16

waarom ga je niet een keer met jje paardje naar vorstenbosch.. arthur heeft echt veel liggen

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-08 20:38

Ja ik ben er ook over aan het nadeken om naar Arthur te gaan.
Maar het nadeel is dat mijn paardje nog jong is en nog nooit langer dan een halfuurtje op de trailer heeft gestaan en op die manier ben ik ban teveel stress op te wekken en dan word het vast rodeo in plaats van proefrijden.......Knipoog

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 11:09

Buiten het feit dat je een jong paard geen zadel aan moet willen meten omdat je dan na een jaar weer een andere maat nodig hebt.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 11:13

Massimo heeft zadels speciaal voor Haflingers, misschien kun je daar naar op zoek?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 11:38

@mayniac_val: hebben die ook een knop en fenders dan ??

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-08 11:48

@mayniac_val: zelfde vraag als DD want ik ken er geen westernuitvoering van......

@DD; ja ik ben ook gewoon echt opzoek naar een zadel waar Wodan en ik een half jaar of misschien wel een jaar mee vooruit kunnen, en dan weer opnieuw iets anders vanwege zijn groei.

Ik heb al contact gehad met de TACK BARN, dat is namelijk in mijn dorp, Tegelen, maar zij beweren dat ik voor een prijs tot ongeveer 700 euro nooit een kwalitatief goed 2dehands zadel kan krijgen, of ik zou ontzettend geluk moeten hebben Verward
Dat lijkt me toch sterk dat dat niet mogelijk is want ik ga ervan uit dat niet iedereen standaard rond de 1500 euro heeft liggen Bloos
Ze hadden wel een mooi showzadel voor me liggen maar ver boven mijn budget maar ze wilde wel komen passen hoor Gestoord
Als ik dat budget te besteden had dan kwam er een BM.....

Ik ga vanmiddag even wat zadels bekijken, en dan ga ik eventueel wel een keer zelfs zonder paard naar Arthur, eens kijken wat ik ervoor kan kopen en of dat realistisch is en anders maar even doorsparen en rijden zonder zadel ROFL

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 12:01

@pre: weet je de lengte die je kan hebben op je paard, want dan zou ik meteen een cm m ee nemen, er valt vast al een hoop af vermoed ik.

Tuurlijk heb je goedkopere 2e handsen als 700, er worden er op Bokt ook genoeg aangeboden met voldoende kwaliteit voor 300-500. Alleen heb je er geen 10 naast elkaar om uit te kiezen (Adje misschien wel Haha! ) en dan moet het nog maar net passen ook.
BM moet je helaas toch wel rekenen op 800-... afhankelijk van model en mate van gebruik. Maar dan nog zit je met de lengte.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-08 12:09

Ja ik weet het, de BM'S zijn zowiezo te lang voor Wodan.
Zo om en om de 63 cm is toch wel het maximale wat Wodan op zijn rug kan hebben........dus het moet dan denk ik toch al een rounskirt worden.
Is IDD een goeie van je Marjolijn, een cm meenemen!

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 17:59

oh jammer dtht 63 cm is anders wild ik het zadel uit dd haar onderschrift aan je voorstellen
ik hbe vroegah een circle y zadel gehad, heel kort breed en zit goed ik was er erg tevreden over en ik weet dt een andere bokker een zelfde zadel op haar welshcob had liggen
toevallig staat er nu ook een op marktplaats Advertentienr.:207043450

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-08 21:22

Ik ben vanmiddag even doorgereden naar Arthur, hij had wel enkele zadels liggen die konden passen.
Morgen ga ik terug om ze dus te passen en waarschijnlijk ga ik er daar dus eentje kopen.
Zo heb ik ook goede service en heb ik een zadel wat inruilwaarde houd en mocht ik over enige tijd een nieuw moeten hebben dan kan ik daar makkelijk terug en met de oude inruil wat anders halen.
Hij had zowel nieuw als 2dehands, wel ietsje meer dan ik wilde uitgeven maar goed Knipoog

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 00:18

Sorry dames, dat weet ik niet, herinnerde me het alleen omdat ik heel lang terug door een boekje aan het bladeren was van Masimo en die Haflinger was zo gaaf Huilen van het lachen

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 11:15

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 21:35

Ik heb heel kort een haflinger gehad en herken je probleem. Ik had een Westwood en Crates voor de andere paarden... Beiden gleden zo van de rug af.
Viavia vernam ik dat iemand zijn westernzadel weg wilde doen die hij altijd op een haf gebruikt had.. Dus ik proberen, nou lag als een huis! In 1 x goed. Het is een oud type met nog houten boom, een Longhorn. Heerlijk zadel.

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 21:04

pre schreef:
PS ik heb even de zoekfunctie voor de Lonestarstore gebruikt maar denk dat ik dat maar achterwege laat.....

Mag ik vragen waarom? Ik heb ook een haflinger, zelfde kenmerken. Kort in de rug, breder paardje. Ook jong dus nog in de groei.
Ik heb in dec 2007 een WhiteStar zadel (nieuw) door David (oftewel Lonestar) laten aanmeten en het bevalt ons allebei super!!!!

WhiteStar is een goed B-merk, en omdat het merk "eruit" gaat nu zelfs voor 600 nieuw te koop bij David...

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-08 07:43

Even ter info,ik heb inmiddels een zadel gekocht bij Arthurs westernstore.
Gebruik de zoekfunctie op bokt zelf even en dan kun je een boel te weten komen, ik denk dat de Westernstore gewoon beter bij mij past,meer niet......

Verder had David nu ook geen goedpassend zadel liggen, alleen iets wat misschien wel eens kon passen en die waren nogal een stukkie duurder!

noortjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 21:51

dat veranderd toch als je haflinger zo jong is?

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-08 21:52

JAja maar dan kan i het ook weer mooi inruilen mocht hij eruit groeien.

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 21:54

heb je al foto's gemaakt? ben wel benieuwt!

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-08 21:57

HAha ja, maar moet ze nog uploaden, door de feestdagen nog geen tijd gehad!

Zal kijken of hetg me morgen lukt en dan stuur ik ze je wel even!