Voor mij is de splitsing kwaliteit/kwantiteit eerder A-merk versus C-merk. Mijn eigen paard heeft een Wow zadel erop van 2500 Euro, met een anatomisch gevormde leren singel van Prestige en een duur hoofdstel. Helaas heb ik niet het geld om dat aan al de paarden uit te geven, dus de pony heeft een JC zadeltje wat best een leuk zadeltje is maar bij mij nou niet direct voor kwaliteit staat en een hoofdstelletje van 20 Euro, wat bruikbaar is en van redelijk leer, maar een dezer dagen echt eens plaats moet maken voor een 'echt' hoofdstel. De grote merrie daar kreeg ik ook geen zadel bij, dus daar heb ik na een zoektocht naar een tweedehands A-merk wat gepast mocht worden en passend was (net te vinden) snel een zadeltje van Interhippique gehaald, wat best een redelijk zadel is maar echt de kwaliteit niet van mijn Wowzadel natuurlijk. Ze heeft wel een heel mooi hoofdstel van prachtig leer, volgens mij van IR, maar echt een goed hoofdstel, beter dan menige Kieffer die hier in de kast hangt. Ik zou dus eerder zeggen: als ik financieel de mogelijkheden heb, zeker kwaliteit, en anders dus iets goedkoops waar het paard geen last van heeft (dus geen scheve zadels erop ed).
Wat mezelf betreft: ik heb Cavallo, Anky, Pikeur en Kentucky liggen maar net zo goed Harrys Horse of Equitheme. Als ik er maar mee kan rijden en het toont enigszins dan vind ikhet best. Portemonnee beslist