Harde kussens Wintec Cair....

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

lotje5lotje

Harde kussens Wintec Cair....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-08 12:53

Ik heb een Wintec Pro dressuur met Cair. De eerste 4 maanden heeft mijn paard er wel fijn mee gelopen, maar ik heb nu het idee dat de kussens zo hard als een steen zijn!! Het paard loopt naar mijn gevoel ook veel minder los, en zet de achterhand er niet echt lekker onder. Heeft iemand hier ervaring mee??

peetje82

Re: Harde kussens Wintec Cair....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 12:55

Dan bel je toch naar de zaak waar je m gekocht hebt, mss moeten ze dr wat lucht uitlaten?
Lijkt me sterkt dat ze harder zijn dan voorheen!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 13:28

Klopt, het is foamkussen, dat wordt hard naarmate het kouder wordt. Het is helemaal geen lucht, in het foam zitten luchtbelletjes (ja ik heb het systeem open gezien). Niks van lucht uit te halen. Cair eruit en wolvulling erin, of als je er echt veel geld voor over hebt, flair erin. Dat is echt lucht, wordt ook op maat gemaakt met ventieltjes. Die zitten op cair niet.

Quote van een ander topic:
Mizora schreef:
Cair is geen luchtkussens, cair is foamkussens en niet goed. Wol is veel beter, maar het allerbeste is flair (dit is daadwerkelijk lucht, met een ventiel en al, maar dan ook 500 euro om in te laten bouwen)

Mizora schreef:

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 14:06

Nou ik ben aan mn zadel gaan voelen, t is ijskoud waar mn zadel hangt,maar die kussens zijn net zo zacht als anders! Bloos!
Aan mn kniewrongen is het wel harder( foam)
Dat verschil kan ik duidelijk voelen!

Maar normaal gezien als je zadel "warm "is zou je paard daar toch geen last van moeten hebben?

Hoop dat je tot n oplossing kan komen!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 15:04

cair schijnt inderdaad met kou of sowieso na verloop van tijd harder te kunnen worden, mij werd het afgeraden, of inderdaad vervangen door wol...

lotje5lotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-08 17:29

Bedankt voor de reacties. Ik heb al een ander zadel in de bestelling, maar dat duurt nog even, en ondertussen probeer ik nog een beetje te rijden met de Wintec. Zou een gelpad ertussen niets zijn?? Misschien laat ik de Cair er toch maar uithalen en opvullen met wol. Ik wil dit zadel namelijk erbij houden voor "noodgevallen" Knipoog

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 18:46

als 'ie wijd genoeg is kun je er voorlopig een bontje onder doen...

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 18:48

Dit is de rden waarom de mijne geen Cair heeft.
Het schijnt dat de Cair met kouder weer hard word, daarom adviseren ze om deze zadels binnen te bewaren.
Misschien scheelt dat wat!

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 19:19

Wij hebben al jaren de Cair en nog nooit dat probleem gehad. Juist gemakkelijk dat de kussens hun vorm behouden, wol klinkt in en moet je in het begin weer bij laten vullen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 19:40

jepm maar wol kun je wel heel makkelijk aan laten passen, harder, zachter, boller h, holler, meer of minder vulling
je kunt er alle kanten mee op
bij cair is het wat het is ...punt
dus je moet maar net geluk hebben dat het past en dat er niets mis gaat met het spul (verharding bij koudere temperaturen is er 1 van idd)

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 22:50

Het grootste voordeel van het Cairzadel is juist dat je niet telkens de vulling hoeft te veranderen. Wij hebben het zadel al jaren op ons paard vanaf het eerste zadelmak maken tot nu toe en we hebben nog nooit iets aan de vulling hoeven doen. Het zadel ligt nu nog steeds als een huis, terwijl ons paard nu een hele andere bespiering heeft dan in het begin. Het lijkt er toch op dat die cairkussens zich vormen naar de bouw van het paard. Ons leren, met wol gevulde zadel, moeten we echter telkens laten veranderen. Ik vind dat veel lastiger.

UniFlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 13:16

Ja ik denk toch ook wel aan het warm worden onder het paard. Of verloopt dat van tijd? Zou dan de lucht er missxchien teveel uitgeperst zijn? Dat het dus teveel ingedrukt is???