Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Anoeska schreef:Nee, het zou beter zijn als je je handen stiller zou houden. Dan zou het bit ook niet door z'n mond schuiven. Dus meer op been en zit rijden, en minder met je handen.

Anoeska schreef:Dan nog zou je niet harder aan de binnenteugel moeten gaan trekken, maar begrenzen met buitenbeen en buitenteugel. De buitenhand blijft tegen de hals en begrenst zo dat het paard niet naar links of rechtdoor kan, ook het buitenbeen geeft aan dat het paard naar rechts moet. Waarschijnlijk werk je te veel met je handen en te weining met been en zit.
Silenkai schreef:Of je dan een kneveltrens neemt of bitringen
Mystica schreef:Dat zei je al ja.
ik bedoel dus eigenlijk:
magic_lover schreef:idd wat mijn hierboven al gezegt word meer met been en zit rijden,
maar eerlijk is eerlijk, dat doe je niet even van de 1 op andere dag, heb zelf ook tijden zo gereden, en heeft erg lang geduurd voor ik echt fijn doorhad hoe het moest zonder teveel hand.
je rijstijl verander je niet even snel, dat is gewenning geworden, en afleren is moeilijker dan aanleren
maargoed, kneveltrens kan je daar wellicht ook een stukje bij helpen, die liggen stiller in de mond door de lange 'stengels' aan de zijkant, en je kan ze idd niet door de mond heen trekken.
veel springruiters rijden er ook mee en ook met wat heftige paarden of paarden die net ohz zijn.
gewoon even uitproberen kijken wat het best bij jullie past
magic_lover schreef:idd wat mijn hierboven al gezegt word meer met been en zit rijden,
maar eerlijk is eerlijk, dat doe je niet even van de 1 op andere dag, heb zelf ook tijden zo gereden, en heeft erg lang geduurd voor ik echt fijn doorhad hoe het moest zonder teveel hand.
je rijstijl verander je niet even snel, dat is gewenning geworden, en afleren is moeilijker dan aanleren
maargoed, kneveltrens kan je daar wellicht ook een stukje bij helpen, die liggen stiller in de mond door de lange 'stengels' aan de zijkant, en je kan ze idd niet door de mond heen trekken.
veel springruiters rijden er ook mee en ook met wat heftige paarden of paarden die net ohz zijn.
gewoon even uitproberen kijken wat het best bij jullie past
Het kneveltrensje helpt de ruiter mooi aangeven wat de bedoeling is, is heel erg duidelijk voor een paard. Van daaruit kan Fons ook verder met been en zit rijden, het een sluit het ander natuurlijk niet uit.
Babje_84 schreef:Mijn merrie is tuigpaard. Er zit wel wat gelders bloed in haar. Heb je van je ruin geen papieren dan? Of weet je zijn exacte geboortenaam en -datum? Daar kom je soms ook al een heel eind mee.