Speciale pad

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Xanthippe

Speciale pad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-08 15:18

Hoi!

Weet er iemand hoe ze een pad noemen waar gewoon een singel & stijgbeugels aan vast gemaakt zijn?
zodat je eigenlijk zonder zadel kan rijden, maar toch de stevigheid van je stijgbeugels hebt?
En vind daar iemand een foto van?

Thx!

Flew

Re: Speciale pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 15:20

Dat heet een barebackpad, maar ik gok dat iedereen je aan zal raden om er niet één met stijgbeugels te kopen. De druk wordt namelijk totaal niet verdeeld als je gebruik maakt van de stijgbeugels aan een barebackpad.

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 15:24

Als je dat zou willen, kun je misschien beter aan je zit gaan werken en dus zonder beugels gaan rijden op je zadel.

Wat ook een mooie optie is, is een Barefoot Drytex te kopen, je hebt hier heel vele contact met je paard mee, krijgt een goede onafhankelijke zit van en heeft toch stijgbeugels. Haha!

Beugels aan een BBP is echt heel slecht voor de rug van je paard, al jouw gewicht komt dan op één plek terecht. Als je met je billen op het paard zit, wordt de druk over een groter oppervlak verdeeld.
Een zadel zorgt ervoor dat jouw gewicht zo gelijkmatig mogelijk verdeeld wordt over de rug.

Emiel Voest heeft goeie BBP's en die van Best Friend zijn ook niet slecht Lachen
Succes ermee!

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 15:42

Barebackpad, voor rijden zonder zadel maar wel met beugels.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 19:54

Een Barebackpad is niet western-specifiek, dus
WN-TR -> HAR

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-08 11:16

Ah ok thx allemaal Lachen

Ik rij met een verzorgpaardje van mij al heel veel zonder zadel, gewoon met een pad onder m'n kont...
Dus zo rijden gaat me heel goed af, dat is het probleem niet, Ik zou er gewoon ook rustige wandelingen mee buiten willen maken op deze manier, & dan zou ik de stijgbeugels willen hebben als extra steun omdat ze nogal snel schrikt. In de piste is dit nooit een probleem.

thx aan Puchje & Flew voor de uitleg Lachen