Stubben Parzival

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Donderwolkje

Stubben Parzival

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-08 13:52

Zoals sommigen misschien wel weten ben ik in het bezit van een (geweldige Knipoog ) haflinger.
Hij is nou 4,5 jaar en ik rij nu ruim een half jaar op hem.
Ik rij hem met mijn 17 inch VZ zadel die ik al vanaf mijn 16de heb (was eerst van mijn welsh-arabiertje).
Het zadel ligt voor Stan redelijk, maar helaas moet ik toegeven dat ik er zelf niet meer zo goed in pas Bloos
Nu ben ik dus op zoek gegaan naar een anders zadel (dressuur), maar dit was nog niet zo makkelijk.
Uiteindelijk heb ik er een zadelmaker bij gehaald en die heeft Stan zijn maten opgemeten en zou thuis kijken wat hij nog had liggen.
Zaterdag heb ik contact gehad en vertelde hij mij dat hij nog twee oude bruine stubben dressuurzadels heeft liggen.
Ik heb niet naar het type gevraagd, maar ik gok op het type Parzival.
Nu vraagt de zadelmaker zo'n €400 voor het zadel en ik vroeg me af of deze zadels dat nog wel waard zijn.
We praten tenslotte over zadels die zeker 10 tot 15 jaar oud zijn...

Wie weet wat deze zadels tegenwoordig qua prijs doen en wie heeft misschien nog wel ervaring met deze zadels?

Afbeelding

http://www.percyadler.ca/joanadler.ca/Stubben.jpg

Afbeelding

Flabbergast

Re: Stubben Parzival

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 13:54

Ik heb er precies zo een te koop staan.
Gaan ongeveer van 150/300 euro afhankelijk van de staat.

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 13:56

Zadel ziet er zeer netjes uit en kan nog jaren mee. Een van mijn eerste zadels was een Parcival, ze zitten heerlijk. Helaas geeft men er geen 400 euro meer voor. Rond de 200 euro en dan mag je in je handjes wrijven. Succes!

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 13:57

Ik heb er ook eentje, uit 1971, maar wil hem echt niet kwijt!
Maar € 400,= voor dat zadel vind ik wel erg veel.
Als je de maat en boomwijdte weet, zou ik eerst eens verder om me heen kijken.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 15:42

Zijn op zich fijne zadels, maar hebben weinig wrong, dus daar moet je wel van houden. Bovendien hebben de oudere Stübbens veelal een smal kamerkanaal, waardoor de ruggewervel in de verdrukking kan komen. €400,00 vind ik eerlijk gezegd veel geld. Ik zou het er in ieder geval niet voor geven.