Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
. Ik probeer wel met zo min mogelijk stres gewoon meer normala te gaan rijden, soms gaat hij al wat aan de teugel en loopt minder vaak als een giraf zegmaar, met hele lange teugels gewoon op mijn zit. Dan gaat de stres er weer wat uit. Toen ik hem net had heb ik 2 maanden aleen maar grondwerk gedaan om wat vertrouwen op te bouwen, dat er nu is. Alleen met rijden kan hij soms door het lint gaan, maar als je hem dan op een volte zet krijg je hem zonder te trekken weer terug. Zouden jullie mij dit bit aanraden?
Maar ik kan hem echt alles vanaf de grond laten doen. Hij is helemaal niet dominant en doet er alles voor om mij 'blij' te krijgen. Als hij iets fout doet doet hij ook heel erg zijn best om het goed te maken. Ik gebruik geen zweep, ect, hij volgt me als hij los is of hij maakt rondjes om me heen. We noemen hem zeg maar een hondje, omdat hij zo lief is maar als je erop gaat zitten het gewoon niet zo snapt. Hij is ook heel Spaans ingereden, met die echte dribbel, geen benen gebruiken, druk op de neus ect. Daardoor heeft hij er geloof ik een slecht gevoel bij, maar sinds ik hem heb is er niks mis mee gegaan. Maarja, hij wordt nogsteeds omschreven als gek, niemand durft erop, en ik krijg heel vaak het advies hem te verkopen... En als dat bit hem ook maar een klein beetje zou helpen, zou dat echt geweldig zijn.
Puchje schreef:Ik denk dat jij heel goed bezig bent... de richting opgeslagen van Parelli.. MAAR... Je maakt 1 grote fout; en dat is bij het einde beginnen!
Ik denk serieus dat het Parelli programma jouw paardje heel erg kan helpen, het werkt op basis van vertrouwen, leiderschap en communicatie.
Doorloop eerst level 1 en level 2, en ga dan pas nadenken over dit bit, want meid... dit is echt een vertrouwens issue.