[WN] Passende boots voor kleine en smalle voet?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Chiba

Passende boots voor kleine en smalle voet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-08 19:59

Ik wil nieuwe laarzen kopen om te rijden. De mijne vallen ongelooflijk uit tijdens het rijden. Maar ik weet niet welke ik zou moeten kopen. Ik heb namelijk kleine en smalle voeten. Mijn gewone schoenmaat is 36. Ik heb nu maat 35 van laarzen en die zijn echt te groot. Dus zou ik naar een 34 moeten, maar dan zit je echt bij kindercollectie en daarbij is de schacht (de zijkant van de laarzen) ook veel lager. Bovendien blijft het probleem dat mijn hiel niet goed zit.

Is er iemand met hetzelfde probleem? Hoe heb jij dit opgelost.

Ik heb gehoord dat Sendra's een stuk smaller zijn? Of ben ik echt genoddzaakt lacers (met veter) aan te schaffen?

Backup

Re: Passende boots voor kleine en smalle voet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 09:07

Chiba schreef:
Ik wil nieuwe laarzen kopen om te rijden. De mijne vallen ongelooflijk uit tijdens het rijden. Maar ik weet niet welke ik zou moeten kopen. Ik heb namelijk kleine en smalle voeten. Mijn gewone schoenmaat is 36. Ik heb nu maat 35 van laarzen en die zijn echt te groot. Dus zou ik naar een 34 moeten, maar dan zit je echt bij kindercollectie en daarbij is de schacht (de zijkant van de laarzen) ook veel lager. Bovendien blijft het probleem dat mijn hiel niet goed zit.

Is er iemand met hetzelfde probleem? Hoe heb jij dit opgelost.

Ik heb gehoord dat Sendra's een stuk smaller zijn? Of ben ik echt genoddzaakt lacers (met veter) aan te schaffen?

Sendra`s zijn idd smaller !
en Ariat heeft ook western boots en daar zitten ook smalle tussen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 09:25

Ariat heeft breedtematen van A tot D. Damesmaten is meestal B, de herenmaten C.
Even vragen dus of die er ook in A zijn.

Redneck

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 13:02

Ik zou gaan voor Sendra. Is ook het enige merk dat mij goed past (ik heb een lage wreef én smalle voeten).

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 21:18

Ik heb ook een lage wreef en smalle voeten en ik ben heeeel blij met mn Continentals. maar misschien kun je t beste ff naar een tackstore gaan om gewoon te gaan passen?

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 09:36

Ik heb ook Sendra's, maatje 35 Bloos

Fijne laarzen!

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 13:46

Ik heb ook een smalle voet en heb Sendra's.
Die zitten inderdaad als gegoten en met die heb ik geen enkel probleem terwijl alle andere laarzen slobberen om mijn voeten.
Ik heb ook wel eens Ariat's gepast, die waren ook lekker smal.

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 22:14

Hier ook smalle voeten en Sendra's! Passen perfect Ja

Chiba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-08 21:11

Bedankt voor jullie reacties!

Nog een bijkomend vraagje over de Sendra's. Hebben jullie dan laarzen die 1 maat of 2 maten kleiner zijn dan jullie gewone schoenmaat?

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 21:13

Ik heb zelfs twee maten groter genomen! Ik heb er van die voorgevormde zooltjes ingedaan, met een voetbed zeg maar. Van zo'n platte bodem krijg ik na een tijdje zere voeten. Maar als je er zooltjes in doet, moet je meestal wel een grotere maat.
Nou weet ik natuurlijk niet of jij dit ook wil, maar anders gewoon zooltjes meenemen naar de winkel en passen Knipoog

Chiba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-08 21:17

Dus als ik zonder zooltjes wil, kan het zijn dat ik met boots met mijn gewone schoenmaat buiten kom?
Ik heb mij al één keer 'miskocht' aan laarzen, liefst geen 2de keer Knipoog

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 23:52

Dat durf ik dus niet te zeggen. Maar ik heb ook eens zomaar laarzen besteld, die dus gewoon veel te klein bleken! Sindsdien koop ik niet meer zonder te passen. Zonde van het geld Knipoog
Succes!

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 10:27

Ik heb mijn gewone maat Sendra's en ook inleg zolen om dezelfde reden als SusanW.
Maar of dat altijd opgaat durf ik ook neit te zeggen omdat Sendra's ook verschillende modellen heeft.

Gisela

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 20:10

Feitelijk is het, bij Rios of Mercedes (voor de kleine smalle voet) en Anderson Bean, zo, dat je de laars een maat groter koopt dan je schoenmaat. Dit omdat het breedste punt van je voet ook op het breedste punt van je laars zit. (Vaak zie je dat laarzen naarmate ze ouder worden gaan 'scheuren' aan de zijkant, dat is vaak omdat de laarzen niet goed aangemeten zijn en het breedste punt van je voet niet overeenkomt met het breedste punt van je laars.)

Groetjes, Gisela

Chiba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-08 15:39

Er waren 2 paar laarzen in mijn maat. ( frustrerend als je een massa laarzen ziet staan) Eerst de Sendra's gepast. Die waren TE GROOT aan mijn hiel. Dan het andere paar gepast, daar kon ik amper in, maar als ik ze aan had gekregen, zaten ze heel goed. Dus zijn het Silver Rebels geworden... Niet echt bekend merk denk ik, maar als ze eens aan zouden blijven zou geweldig zijn.

Bedankt voor jullie tips!