Neusriem past niet goed?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Ash_

Neusriem past niet goed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 16:43

Hallo,
Bij mijn haf heb ik al een tijdje een brede aansnoer neus riem. In het begin zat deze erg goed. Hij zit niet te strak en trek hem ook niet te strak aan. Ik doe hem zelfs vaak te los.
Nou merkte ik vorige keer dat op de plaats waar zijn neusriem normaal zit zijn haren een stukje omhoog staan. Hij is niet gevoelig op deze plek en geen drukkingen of kale plekken.
Hoe komt het dat zijn haren om hoog gaan staan? Ik heb hem ernu maar afgehaald omdat ik tog bang ben dat hij er last van heeft. Wat denken jullie?

Aukelizzy

Re: Neusriem past niet goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 16:46

Kan het zijn dat je je neusriem wel wat losser hebt maar het sperriempje strakker?
Hierdoor wordt de neusriem naar beneden getrokken en als hij dan wat gaat kauwen schuren de haren onder de neusriem omhoog.
Snap je het nog Clown ?

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 16:50

Ik begrijp wat je bedoeld. Maar dat kan het niet zijn want het is aan de bovenkant van de neusriem en ik heb mijn sperriem ook niet strak zitten

Puck2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 17:08

Kan het ook zijn dat je halster op precies dezelfde plek zit? Bij halsters zie je ook vaak de haren omhoog staan, omdat ze die toch vaak omhebben en die veel bewegen

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 17:11

kan het niet zijn, omdat als je hem te los hebt het gaat schuiven waardoor de haren een beetje omhoog gaan Lachen ? Snap je wat ik bedoel. normaal als hij niet te los is blijft hij op z;n plekkie. maar te los kan hij gaan schuiven/schuren tegen de haren Knipoog

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-08 18:56

Dat zou het indd ook zijn miss is dat het. Ik ga het eens even aankijken.
Maar zijn haren stonden ook omhoog toen zijn nuesriem wel straker zat.
Zijn halster zit indd ook op die plek

LinZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 22:47

Eigenlijk als je je neusriem te los doet dan heeft dit geen nut. De kaken van je paard moeten goed op elkaar staan. Dus je kan beter de neusriem wel wat strakker doen volgens mijn paardentandarts. De sperriem daarintegen mag absoluut niet strak! Als je merkt dat het geirriteerd raakt dan zou ik er een bontje omheen doen.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 22:48

Hoe doe je hem vast?
Doordat je hem vastmaakt kan het zijn dat je hem wat omhoog trekt, en dat daardoor de haren omhoog staan.
Voordat je hem vastmaakt, dus even de neusriem omhoog halen, op platte haren leggen, dan loslaten en tegelijk vastmaken. Dan weet je zeker dat de haren netjes plat liggen.

FabrieD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 18:52

Misschien komt het doordat de neusriem onder het rijden een beetje verschuift of schuurt?

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-08 17:20

Ik weet wat het is. Het is indd van zijn halster dei hij overdag buiten om heeft

Wuppie-power

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 21:33

Ik had er ook last van. Ik ben er zelf nooit achter gekomen wat er mis was. Dus heb ik een soepele neusriem gekocht (stubben) Erg fijn! Deze heb ik gekocht wegens het apparte hoofd van mijn pony. Tong uitsteken