[Info] Taxatie topic Harnachement

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

[Info] Taxatie topic Harnachement

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-08 15:55

Welkom in het nieuwe taxatie topic voor het taxeren van harnachement.
Het vorige topic stamde nog uit 2005 vandaar een nieuw topic en bij deze ook meteen duidelijk regels zodat iedereen weet waar hij/zij aan toe is.

Wat mag er ter taxatie aangeboden worden?
Al je harnachement mag aangeboden worden, zadels, hoofdstellen maar ook het duurdere segment aan singels, showhalsters en andere items maar houd als richtlijn aan dat het item wat je wilt laten taxeren een nieuwprijs boven de €75.- moet hebben. Dit hoeft niet hard bewezen te worden maar is meer een richtlijn zodat men niet met nylon halsters en halstertouwen oid aan komt om te taxeren, het mag duidelijk zijn dat dit niet de bedoeling is.

Houd er rekening mee dat de taxaties die je in dit topic krijgt geen taxaties zijn van professionals, wil je een professionele taxatie ga dan naar een zadelmaker.

Harde regels:
* Voor een taxatie is een foto verplicht, posts zonder foto worden verwijderd
* Er zijn maximaal 2 foto's toegestaan, meer foto's dienen in link geplaatst te worden
* Eerst 2 willekeurige items taxeren, dus je hoeft niet persé de 2 voorgaande items te taxeren, een pagina terug mag ook nog maar geef aan op welke pagina het item staat! daarna mag je pas je eigen item ter taxatie aanbieden
* Dit is géén discussie topic, ben je het niet eens met een taxatie is dat jammer maar er wordt niet over gediscussieerd, discussies worden verwijderd.
* Het is niet toegestaan foto's te quoten!
* Het is niet toegestaan hier een complete verkoop advertentie te plaatsen, deze horen nog steeds op EA, gebruik dit topic alleen voor een taxatie.

De laatste 2 (met foto) uit het vorige topic:

Mensonides schreef:
kn tango mk45 zadel komt uit 2003
nieuwprijs lag rond de 1950,-
Afbeelding

Wat zal dit zadel nu ongeveer waard zijn (zadel is evt te koop voor geintresserden)


Kadanzlover schreef:
zouden jullie ook willen kijken naar de mijne? Schijnheilig

Ik wilde binnenkort een nieuw zadel voor mijn paard kopen en aangezien ik echt een leek ben wat betreft de waarde van tweedehands zadels vroeg ik me af of jullie me misschien iets op weg konden helpen.
ik heb een Passier Grand Gilbert. Zadel is zo'n 3 jaar intensief gebruikt. Het is een 17,5 inch. Vorige maand nog gecontroleerd op gebreken en volledig opgevuld en alle naden etc. gecontroleerd/ hersteld.
foto's, hoop dat jullie er wat mee kunnen
Afbeelding
http://i35.photobucket.com/albums/d180/ ... r/17-3.jpg
met betere foto erbij:
Afbeelding

endorable

Berichten: 247
Geregistreerd: 29-05-07

Re: [Centraal] Taxatie topic Harnachement

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 19:40

hoi,
ik zal eerst de bovenstaande nog taxeren.

Mensonides --> Kn tango ______ denk ik min.700 euro,
ziet er erg goed uit. Kn is in trek tango volgens mij wel minder dan symfonie.

Kadanzlover --> Passier Grand Gilbert ____denk 650
Erg jammer van de bruine vlek op het zweetblad geeft aan dat hij echt intensief gebruikt is.

Nu ben ik erg benieuwd wat jullie van mijn zadel vinden.
zit te denken om hem te verkopen gebruik hem namelijk niet echt.

Passier Paxton veelzijdigheid zadel met keilkussens
17,5 inch, medium boom.

Zeer goede staat, alleen bevat wel wat krasjes, stiksel zijn zo goed als nieuw.
AfbeeldingAfbeelding
meer foto's: http://www.mijnalbum.nl/Album=7X7HCEUG

Phrono

Berichten: 8940
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: [Centraal] Taxatie topic Harnachement

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 21:01

Mensonides: Ik denk dat jouw KN Tango zo rond de 900,- op kan leveren. Zadel ziet er nog keurig uit, en KN's slijten echt nauwelijks is mijn ervaring.

Kadanzlover: Ik denk dat jouw passier zo rond de 650,-. Heeft wat gebruikssporen op het zweetblad.

Endorable: poeh, lastig. Ik weet wat minder over veelzijdigheidszadels. Ik denk rond de 750,-, afhankelijk van hoe oud het zadel is. Het ziet er in ieder geval nog keurig uit!

Dan mijn barefoot London (evt. te koop)

Ik heb dit zadel nauwelijks gebruikt, 4 keer en verkeerd in absolute nieuwstaat. Het is een maat 1, bruin, alleen op speciale bestelling met lange wachttijd te bestellen. Nieuwprijs 600,-

AfbeeldingAfbeelding

Wubbo
Berichten: 1213
Geregistreerd: 21-07-04

Re: [Centraal] Taxatie topic Harnachement

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 12:25

Mensonides: Ik denk dat jouw KN Tango zo rond de 1000 euro, minimaal, het zadel ziet er goed uit.

Kadanzlover: Ik denk dat jouw Passier zo rond de 800 euro, moet opleveren. Deze zadel gaan een levenlang mee.

Endorable: Ik denk ook een 800 euro, Passier is gewoon een heel goed merk, alleen willen mensen (denk ik) liever een dressuuruitvoering.

Roelke: Ik denk 500 euro, ik ken het merk niet zo goed en weet niet hoelang het zadel goed blijft zeg maar.

En wat zou mijn zadel nog waard zijn:
Passier Optimum van 7 jaar jong.
17,5 inch medium boom

Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Tanja op 02-12-08 12:53, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: foto's zichtbaar gemaakt

Roane

Berichten: 6218
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Waddinxveen

Re: [Centraal] Taxatie topic Harnachement

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 16:49

De Barefoot London; zover ik weet is de London een erg populair model, en deze vind ik er nog keurig uitzien. Ja Als je hem compleet verkoopt denk ik toch wl dat je er 500 euro voor moet terug krijgen.
Zonder pad, beugels en singel denk ik 400 euro, misschien minder. Barefoot spullen zijn duur, en daar knapte ik op af toen ik een barefoot zocht. Geen bijbehoren = flink minder in de prijs.

De KN tango; Zeker wel rond de 1000 euro, iets eronder, iets erboven. Het zadel is nog maar 5 jaar oud, zie ernog heel mooi uit en ht is gewoon een feit dat KN top zadels zijn. Ook d nieuwprijs is niet mals dus ik vind dat je er zeker wel wat voor mag vragen. Ja

Ik heb ook een zadel om te taxeren; een Monturas Lucas Espectaculo.
Een Spaans Hogeschool zadel en het paradepaardje van Monturas Lucas, in de luxere, kalslederen uitvoering.
Het zadel heeft een semiflexibele boom en een gelzitting. Het is uitermate geschikt voor brede, ronde paarden. Het is een replica van de zdels die ze in Wenen gebruiken en daardoor een dressuurzadel bij uitstek, ik reed er ook heerlijk buitenritten mee. Helaas past het zadel niet goed meer op mijn Haflinger.

Het zadel is zes jaar oud. Nieuwprijs is 1599 euro.
Ook verkoop ik het zwarte bontje, de zalea, mee met een nieuwprijs van 200 euro. Ook zitten er ML beugelriemen bij, spaanse stijgbeugels en een singel met elastiek van 125 cm.

het zadel is nergens beschadigd, de kussens zijn nog goed. De 'kreukels' die je ziet komt door je been, en is karakteristiek voor dit soort zadels.

Afbeelding
Afbeelding

Ik ben benieuwd. Lachen

LMR
Berichten: 446
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Groningen

Re: [Centraal] Taxatie topic Harnachement

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 13:49

Mensonides: Ik denk dat jouw KN Tango rond de 800/900 kan opleveren
Kadanzlover: Ik denk dat jouw zadel zo rond de 900 euro moet kosten, zijn kwalitatief erg goed

Dan nu mijn eigen zadel.
Het gaat om een stubben colombo, rond de 10 jaar oud, maar ziet er nog erg goed uit. Het is gemaakt van slijtvast waterbuffelleer. Aan 1 kant nieuwe singelstoten en vorig jaar opgevuld door een erkende zadelmaker. De nieuwprijs weet ik helaas niet.

Foto:
Afbeelding

joyceV1985
Berichten: 41
Geregistreerd: 09-12-08
Woonplaats: Zeeland

Re: [Centraal] Taxatie topic Harnachement

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 19:05

KN tango 900 euro,passier dressuur 600 euro,passier vzh zadel 500 euro en stubben buffelleder is een ouder model denk ik dus 300/350 euro.

Wubbo
Berichten: 1213
Geregistreerd: 21-07-04

Re: [Centraal] Taxatie topic Harnachement

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 20:59

Waarom taxeren jullie, maar een aantal van de zadels die in dit topic te zien zijn?

Caresse07

Berichten: 9408
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Bij Flipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 15:31

Ondanks dat dit al een wat ouder topic is, zag ik dat er wel naar dit topic gelinkt
werd door de Mod's in een aantal andere topics over harnachement, dus hierbij dan toch
maar mijn reactie :)

Allereerst de taxatie van een aantal hierboven getoonde zadels:

KN van Mesonides: ik denk zo rond de 800 euro

Passier van Kadanzlover: rond de 700 euro

Stubben van LMR: ook zo rond de 700 euro

Verder durf ik niet te reageren op de boomloze zadels en veelzijdigheidzadels aangezien ik
daar echt geen kijk op heb.

Dan nu de vraag om mijn zadel te taxeren:
Het is een Prestige (volgens mij top dressage) wel al een ouder zadel (geen idee hoe oud precies).
Is intensief gebruikt maar behoudens de gebruikssporen nog helemaal goed. Is recent nagekeken en opgevuld
door zadelmaker en helemaal in orde bevonden :)

Hier de toch iets onduidelijke foto's maar ik hoop dat jullie er iets van kunnen maken:

Afbeelding

Afbeelding

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 16:57

Moderatoropmerking:
Post verwijderd die niet aan de regels voeldeed. Lees aub op zijn minst de beginpost even waar de regels van dit topic in vermeld staan en plaats dan je post, mits deze aan de regels voldoet uiteraard.
Hieronder nog even een quote van de harde regels van dit topic
Citaat:
Harde regels:
* Voor een taxatie is een foto verplicht, posts zonder foto worden verwijderd
* Er zijn maximaal 2 foto's toegestaan, meer foto's dienen in link geplaatst te worden
* Eerst 2 willekeurige items taxeren, dus je hoeft niet persé de 2 voorgaande items te taxeren, een pagina terug mag ook nog maar geef aan op welke pagina het item staat! daarna mag je pas je eigen item ter taxatie aanbieden
* Dit is géén discussie topic, ben je het niet eens met een taxatie is dat jammer maar er wordt niet over gediscussieerd, discussies worden verwijderd.
* Het is niet toegestaan foto's te quoten!
* Het is niet toegestaan hier een complete verkoop advertentie te plaatsen, deze horen nog steeds op EA, gebruik dit topic alleen voor een taxatie.

ikkiN

Berichten: 2843
Geregistreerd: 13-06-05

Re: [Centraal] Taxatie topic Harnachement

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 16:22


Roane

Berichten: 6218
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 19:32

Rossner; 350-450 euro

Zou iemand zo vriendelijk willen zijn mijn zadel te taeren? Het maakt mij niet uit dat je het merk en type niet kent, maar ik wil graag weten wat de gemiddelde mens er voor over heeft. :)

SuzieQ

Berichten: 1837
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 23:25

Roane schreef:
Rossner; 350-450 euro

Zou iemand zo vriendelijk willen zijn mijn zadel te taeren? Het maakt mij niet uit dat je het merk en type niet kent, maar ik wil graag weten wat de gemiddelde mens er voor over heeft. :)


Ik zou er 750,- voor overhebben.

lovemeintje
Berichten: 2342
Geregistreerd: 15-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 20:40

KN van Mesonides: 900?
Passier van Kadanzlover: 750?
Stubben van LMR: 700? of 800?
Rossner Amerika dressuurzadel 750?

wat zouden jullie voor dit zadel geven?
lemetex vzh/dresuur

Afbeelding

Afbeelding

Ezmee

Berichten: 4464
Geregistreerd: 17-05-05

Re: [Centraal] Taxatie topic Harnachement

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 18:11

Rossner €350,-/ €400,- euro
Lemetex €250,-/€350,- euro

Daaleman GPS 3
17,5 inch
Normale,meestverkochte boom 26,5 (medium)
Zwart
December 2008 nieuw gekocht voor €1750,- euro
Nog geen 10x opgereden
Afbeelding

elmiran

Berichten: 7552
Geregistreerd: 11-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 13:51

Mensonides: 900 euro.Zadel ziet er nog goed uit, en super model ook van KN.
Endorable: 600 euro.
Roane: Heb geen ervaring met dat soort zadel's. Geen idee wat ie waard is.
LMR: Ik denk rond de 350 / 400 euro. Ziet er nog goed uit.
ProudJustify: ik denk rond de 700 / 800 euro foto's zijn wat onduidelijk.
IkkiN: 300 euro.


Afbeelding

Afbeelding

http://i23.photobucket.com/albums/b396/rachelroelofs/kiefferspring001.jpg?t=1243881283

Kieffer springzadel.
Model Ludger Beerbaum.
medium boom.
Knie&kuitwrongen kun je eraf schroeven.
Nieuwprijs is 1500 euro.
pas nog opgevuld.

Seven

Berichten: 21204
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 14:15

rossner rond de 370
verdere foto's kan ik niet zien jammer genoeg

ik heb hier een:
Kentaur Medea II
gedoubleerd bruin leer
17,5 inch
boommaat 32/33
1 jaar oud minder dan een half jaar gebruikt
pas geleden na gekeken en opgevult
nieuwprijs rond de 1300

Afbeelding
Afbeelding
http://img38.imageshack.us/img38/6497/zadelbruin.jpg

hij is te koop

Caresse07

Berichten: 9408
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Bij Flipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 14:19

Kentaur denk ik zo 800 a 900 euro, ziet er nog
goed uit en weinig gebruikt :)

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 13:52

En ik quote mijzelf nog maar een keer:
Tanja schreef:
Moderatoropmerking:
Post verwijderd die niet aan de regels voldeed. Lees aub op zijn minst de beginpost even waar de regels van dit topic in vermeld staan en plaats dan je post, mits deze aan de regels voldoet uiteraard.
Hieronder nog even een quote van de harde regels van dit topic
Citaat:
Harde regels:
* Voor een taxatie is een foto verplicht, posts zonder foto worden verwijderd
* Er zijn maximaal 2 foto's toegestaan, meer foto's dienen in link geplaatst te worden
* Eerst 2 willekeurige items taxeren, dus je hoeft niet persé de 2 voorgaande items te taxeren, een pagina terug mag ook nog maar geef aan op welke pagina het item staat! daarna mag je pas je eigen item ter taxatie aanbieden
* Dit is géén discussie topic, ben je het niet eens met een taxatie is dat jammer maar er wordt niet over gediscussieerd, discussies worden verwijderd.
* Het is niet toegestaan foto's te quoten!
* Het is niet toegestaan hier een complete verkoop advertentie te plaatsen, deze horen nog steeds op EA, gebruik dit topic alleen voor een taxatie.

natasjaaa152

Berichten: 14
Geregistreerd: 06-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 11:00

Kentour denk ik rond 800-900 euro
Rossner tussen 350-400

Ik ben benieuwd naar mijn zadel.
Het is een zaldi grand prix. Boommaat 31 en 17''

Afbeelding
Afbeelding

felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 14:34

Ik zou wel graag twee voorgaande willen taxeren maar het topic is al meer als 2 weken oud. En veel foto's zijn al verwijderd.
Als er nieuwe dingen bij komen wil ik die wel taxeren.

Ik zou graag willen weten wat mijn zadel nog waard is.

Het is een equine fit dressuurzadel 17 inch en mediumboom. Super mooi (engels) leer. Dikke kniewrongen die in een boogje erop zitten. Waardoor je er ook goed mee kan springen. Mooi breed kussenkanaal. En past op veel paarden.
Het zadel heeft wel gebruikssporen (op de plek van de beugelriemen) maar is verder in zeer goede staat.

Ik ben er inmiddels te dik voor geworden anders ging hij niet weg.
Afbeelding
Afbeelding

kadansjee

Berichten: 1608
Geregistreerd: 12-04-06
Woonplaats: Apeldoorn/Kootwijk, studerende in Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 18:47

@ Felicity:
Ik ken het merk niet maar die wrongen zien er wel fijn uit.
Ik zou er 450 voor geven maar is de boom nog heel, hoe is de vulling van de kussens, hoe zijn de singelstoten (staat), wat voor materiaal is de boom??

Zou de andere graag willen taxeren maar zie geen foto's

Bij deze mijn zadel (staat tevens te koop)

17,5 "
Boommaat medium

De vulling is recentelijk nagekeken en is nog in perfecte staat (wol)
Tevens is de boom gecontroleerd en deze is nog in originele staat (niet gebroken etc)
Het zadel heeft een gelzitting
V - singel systeem en een ingebouwde voorsingel
De singelstoten zijn in goede staat, 2 singelstoten zijn laatst vervangen, de andere twee kunnen zeker nog 5 á 7 jaar mee
Het zadel beschikt over keilkussens voor een optimale ligging op het paard.

Model is WB3 of WB4 weet ik niet zeker meer.

Nieuwprijs was € 1.950,-

Afbeelding

Afbeelding

felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Re: [Centraal] Taxatie topic Harnachement

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 19:10

Het zadel word elk halfjaar gecontroleerd door de zadelmaker (is nu 4 maanden geleden).
Kussens zijn mooi vol en recht niet bobbelig of knoerdhard.
De singelstoten zijn ook nog veilig en mooi soepel. Daar zie je wel aan dat het zadel gebruikt is.
Ik weet niet wat voor boom erin zit ik weet wel dat die nog heel is.

Ik heb me laten vertellen dat het zadel in Engeland heel erg bekent is. En dat het daar ook een A merk is.
Ik vind het zelf heel jammer dat ze hier in Nederland niet te vinden zijn. Het is echt een fijn zadel. Fijne zit en die wrongen heerlijk. En dan zo'n mooi breed kussenkanaal.

Helaas moet ik toch echt opzoek naar een inch maat groter.

@kadansjee Ik vind het een erg mooi zadel. En ik denk dat je er nog rond de 1000 euro voor kan krijgen.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57941
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 02:29

kadansjee: rond de 1.000 zou toch nog moeten kunnen vind ik.
felicity: rond de 600 euro? (weet de nieuwprijs niet :o )

Ik vraag me af wat dit zadel nog waard is, het is een Knight Rider Colonel, ongeveer twee jaar oud (kan de precieze aankoopdatum op zoeken). Het is altijd goed onderhouden. Enkele gebruikssporen (aan de beugelriemen en waar het been ligt)
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto-RF8U7PQF-1.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-O8LYGFWZ.jpg
kleine streepje dat je ziet is geen scheurtje, eerder een soort "afdruk" in het leer. Is nagekeken door de zadelmaker, zat er in toen ik het aankocht. Word ook danig opgelicht op de foto. := IRL zie je het wel maar je moet er eigenlijk al op letten.
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto-WHUCEZJB.jpg

caj2008
Berichten: 1433
Geregistreerd: 09-04-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 22:34

Monturas Lucas Espectaculo 999,-
Knight rider colonel naar eigen ervaring heb ik dit zadel ook gehad in het bruin 2 a 3 keer gebruikt en heb van divoza 475,- gekregen incl buigels en riemen en zadel hoes dus denk dat dit zadel nog 300,- opleverd.

Dit is mijn zadel

Met:
* singel
* beugels 2 paar
* beugelriemen
* zadeltas
* longeerlijn
* halster met touw
* borlaje crines verziering voor manen
* een lint voor in de manen 3 meter
* hoofdstel wel gebruikt met teugels.

Afbeelding

Ik ben benieuwd wat jullie denken dat de waarde is van deze set omdat ik het merk niet weer kan ik de nieuw prijs ook niet vinden.

Hetis een doma vaquera zadel en het is helemaal van leer en nieuw.