ik was een beetje aan het Rond kijken en toen zag ik een pannekoek zadel
maar hoe zit zo iets eigenlijk? zit het lekker en is het fijner voor een shetlander dan bijvoorbeeld een piccolili zadel?
alvast bedankt
groeten kim
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
joytje_05 schreef:Maar hoe zit het dan met een pannekoek zadel? Veel bokkers vinden dat toch een slecht zadel?
JoyCiej007 schreef:Omdat een pannekoekzadeltje wél normale stijgbeugels heeft, maar geen boom en ontzettend plat is, word er juist gezegd dat deze zadeltjes zelfs schadelijk kunnen zijn voor de rug en ruggengraat van je pony....
Door de stijgbeugels komt er ontzettend veel druk op de rug/ruggengraat, en dit wordt niet goed verdeeld zoals wel bij echte boomloze zadeltjes....
Daarbij rijdt het ook écht niet fijn; het is echt alleen maar om te zitten en wat houvast te hebben, als je gaat rijden, zelfs al is het bakhobbelen, kun je zelfs nog beter zonder zadel rijden.
. Bovendien vraag ik me af hoe zadelmak hij wordt van een pannenkoekzadel, je krijgt hetzelfde effect met een dekje en een dekensingel. 
Kimmikky schreef:(zadelmak maken? kind van een jaar op 4 erop zetten?? vorige keer een hoofdstel en bit, nu al een zadel?!)
denk dat een normaal zadel lekkerder zit dan een pannekoek zadeltje, maar de laatste keer dat ik op een pannekoek zadel zat is ondertussen 9-10 jaar terug
kim18a schreef:ik was een beetje aan het Rond kijken en toen zag ik een pannekoek zadel
maar hoe zit zo iets eigenlijk?

dat reed ook super JoyCiej007 schreef:joytje_05 schreef:Maar hoe zit het dan met een pannekoek zadel? Veel bokkers vinden dat toch een slecht zadel?
Uhm................ dit topic gáat juist over het pannenkoekzadel????
![]()
![]()
Even beter lezen dus.........

MLoeser schreef:ach kan gebeuren, maar het is soms wel irritant als zo'n topic dan een schop in je EB lijstje krijgt, zonder zinvolle aanvulling te zijn