ervaringen met La Strada zadels?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

siris

ervaringen met La Strada zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-08 16:22

Heeft iemand ervaringen met deze zadels? de boom is flexibel.

groetjes!

Schangah

Re: ervaringen met La Strada zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 18:09

Ik neem aan dat je de strada Esprit de Luneville bedoeld. Ik heb er meer test gereden. Ik vond het concept veelbelovend maar helaas dacht mij paard er totaal anders over (rodeo). Ik kon er trouwens zelf ook niet op zitten. Heb gekozen voor de Jeremy Rudge FB, na ongeveer 10-12 zadels getest te hebben heb ik eindelijk een zadel gevonden waarbij ik in balans op mijn paard kan zitten en waar mij paard ook heel blij mee is. Daarnaast is de JR maar iets van 200 euro duurder en volledig op maat gemaakt voor mij en mijn paard.

Oceans

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 22:29

Bij mij draaide het ook uit op een rodeo.

siris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-08 01:10

Oceans schreef:
Bij mij draaide het ook uit op een rodeo.

Heb je ook proef getest met het zadel? En waarom reageerde je paard zo heftig op het zadel. Welke zadel/ model heb je uiteindelijk gekozen?

siris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-08 01:15

Schangah schreef:
Ik neem aan dat je de strada Esprit de Luneville bedoeld. Ik heb er meer test gereden. Ik vond het concept veelbelovend maar helaas dacht mij paard er totaal anders over (rodeo). Ik kon er trouwens zelf ook niet op zitten. Heb gekozen voor de Jeremy Rudge FB, na ongeveer 10-12 zadels getest te hebben heb ik eindelijk een zadel gevonden waarbij ik in balans op mijn paard kan zitten en waar mij paard ook heel blij mee is. Daarnaast is de JR maar iets van 200 euro duurder en volledig op maat gemaakt voor mij en mijn paard.

Waar heb je het zadel gekocht en was je tevreden over de servece?

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 18:43

siris schreef:
Schangah schreef:

Waar heb je het zadel gekocht en was je tevreden over de servece?

Ik heb mijn zadel bij Horses and More gekocht. (zij leveren ook de strada) Hij staat nog in bestelling (rond kerst wordt het zadel geleverd) Ik ben tevreden met de service tot nu toe. Ze nemen de tijd voor het passen en ik kon een aantal dagen het testzadel uitproberen voordat ik moest beslissen . Bij een ruiterhuis in de buurt kon ik 10 zadels een paar minuten per zadel uitproberen en moest eigenlijk gelijk beslissen. Na 2x rijden kwam ik erachter dat het merkzadel dat ik daar weer had gekocht (ook weer) totaal niet goed lag (msfc ingeschakeld voor een second opinion), heb het direct teruggebracht en gelukkig mijn geld teruggekregen. Bij zo veel zadel uittesten op een dag zie je eigenlijk door het bomen het bos niet meer. Bij twee, drie zadel kun je beter vergelijken omdat je paard dan nog niet horendol is geworden van het op en afzadelen en het op en afstappen.
De JR die ik heb gekozen heeft een vlakke boom, weining lepel en wrong (is bijna in Nederland niet te krijgen). Ik wilde absoluut geen zadel meer met veel wrong en veel te diepe zit. De duitse zadels hebben nl een type boom die absoluut niet past bij mijn paard. Zij heeft redelijk veel schoft en wordt direct na de schoft erg breed en verder is de rug ook nog vlak en ze is erg gevoelig.