Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
)
dresspaard schreef:De Wb3 heeft het zoals Hulsebos zelf zegt meer naar voren liggen en de Wb4 meer naar achter.
sjaantje schreef:dresspaard schreef:De Wb3 heeft het zoals Hulsebos zelf zegt meer naar voren liggen en de Wb4 meer naar achter.
Ik weet dat er mensen zijn bij Hulsebos, die dit beweren, maar het is echt niet waar.
Ik heb een WB3 gehad, heb nu 2 WB4 zadels en een Dynamic Dressage. Bij de WB4 ligt het diepste punt het verst naar voren. Op de WB3 zadels is het bijna onmogelijk om echt je hakken in één verticale lijn te houden met je kont en schouders. Je bekken wordt namelijk niet dusdanig gekanteld, waardoor je onderbenen verder naar voren komen te liggen. Je gaat dan sneller knijpen met je bovenbenen, waardoor veel paarden iemand die niet optimaal zit op een WB3, niet kunnen verdragen.
Ik vind persoonlijk de WB4 de fijnste zadels.
KarinvdM schreef:Ik ben het niet met je eens Sjaantje. Ik had voor mijn vorige paard een WB-4. Op Winston reed ik daar niet fijn mee, Winston beweegt heel ruim en ik kon met lichtrijden zijn bewegingen niet goed volgen omdat dat zadel zo'n diepe zit heeft. Ik heb nu een Dynamic-3 en nu zit ik veel fijner.
Voor de TS: wat je kiest hangt af van je paard en van jezelf. Wat ik fijn en prettig vind, dat vind jij misschien helemaal niet fijn.
KarinvdM schreef:Ik ben het niet met je eens Sjaantje. Ik had voor mijn vorige paard een WB-4. Op Winston reed ik daar niet fijn mee, Winston beweegt heel ruim en ik kon met lichtrijden zijn bewegingen niet goed volgen omdat dat zadel zo'n diepe zit heeft. Ik heb nu een Dynamic-3 en nu zit ik veel fijner.
Voor de TS: wat je kiest hangt af van je paard en van jezelf. Wat ik fijn en prettig vind, dat vind jij misschien helemaal niet fijn.
LiSSy schreef:ik heb sinds vandaag een WB4 en ik moet zeggen dat ik er niets van merk dat het zwaartepunt achterin ligt.
wel kan ik er heel fijn rechtop in zitten (ik val snel voorover).
de wrong die ik heb is geloof ik een hele en dan druppelvormig. bovenbeen ligt er heel mooi tegenaan. zit erg lekker!
KarinvdM schreef:Jij zegt toch dat de WB-4 het dieptepunt niet achterin heeft? Ik kwam juist in de WB-4 niet fijn mee omdat hij zo diep zit en het dieptepunt achterin heeft.
cocktail schreef:Ik heb ze beide gehad moet wel zeggen dat ik meer gedwongen word rechter te zitten in mijn wb4 die ik dus nu heb. Maar het verschil is minimaal hoor! Ik heb een hele wrong, en ik denk dat die keuze voor iedereen anders is heb je korte beentje of lange dat maakt het al weer een verschil waar je keuze op zou vallen. Ik heb hem wel in kalfsleer dat maakt het wel iets prettiger zitten. Heb vooral daar de keuze voor gemaakt omdat ik hem weinig gebruik zou ik meerdere paarden per dag rijden zou ik toch voor wat sterker leer kiezen.
dresspaard schreef:cocktail schreef:Ik heb ze beide gehad moet wel zeggen dat ik meer gedwongen word rechter te zitten in mijn wb4 die ik dus nu heb. Maar het verschil is minimaal hoor! Ik heb een hele wrong, en ik denk dat die keuze voor iedereen anders is heb je korte beentje of lange dat maakt het al weer een verschil waar je keuze op zou vallen. Ik heb hem wel in kalfsleer dat maakt het wel iets prettiger zitten. Heb vooral daar de keuze voor gemaakt omdat ik hem weinig gebruik zou ik meerdere paarden per dag rijden zou ik toch voor wat sterker leer kiezen.
Mag ik vragen waarom jij met een bontje tussen je zadel en dekje rijdt terwijl je zadel door Hulsebos is gemaakt?
Ik neem aan dat als je een zadel laat aanmeten dat het dan goed ligt zonder bontje, dikker dekje of andere 'hulpmiddelen'. Nou zie ik om mee heen veel zadels die door Hulsebos 'gemaakt' zijn en volgens Hulsebos perfect passend zijn, omdat de door hen zijn aangemeten op het paard, maar die passen toch bij nader inzien absoluut niet op het paard waar het voor aangemeten is! Is dat bij jouw zadel soms ook het geval?