Ervaringen Höpfner zadels?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Bettine

Ervaringen Höpfner zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 10:38

Ik ben aan het rondkijken voor een nieuw zadel, en kwam o.a. het merk Höpfner tegen.

Dit kende ik helemaal niet, en ben dus erg benieuwd naar ervaringen.

Zijn het fijne zadels, gaan ze lang mee? Enz, enz.
Barst los Lachen

aslo

Re: Ervaringen Höpfner zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 11:36

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 11:57

Ik vind ze wel enorm duur hoor, 2750 euro. Ze zitten wel goed, maar of ze die 1000 euro dat ze extra kosten t.o.v. een ander A-merk waard zijn weet ik niet, ik denk het niet, Kootstra raadde mij het zadel niet aan vanwege de te hoge meerprijs t.o.v. Stubben.
Heb je 2750 euro te besteden, dan zou ik eerder voor WOWgaan.

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 12:00

Ik heb er 1 gehad, maar na een tijdje paste hij niet meer zo goed op mijn pony, dus heb ik nu een Rossner zadel.
Ik vind ze wel fijn, goede kwaliteit. Lachen

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 12:05

de kwaliteit van deze zadels is uitstekend,al vind ik ze wel erg duur,dan zou ik eerder voor een stubben/passier/kieffer oid gaan

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 12:38

Ik heb er eentje, ruim 20 jaar oud (wordt nog steeds bijna dagelijks gebruikt) en in bijna nieuwstaat.
Super zit en erg fijn zadel.
Tot op heden voor ieder paard/pony aanpasbaar geweest, e.e.a. hangt wel af van een goede zadelmaker..........
Je geld meer dan waard.
Maar dhr. Kootstra vind idd. dat je dat duurdere stübben minstens zo goed zijn al dan niet beter gezien prijs / qualiteit verhouding.
Gezien dat gegeven zou ik gaan voor (een duurdere) stübben, goede kwaliteit/prijsverhouding en goed aan te passen op je paard.
Succes met je keuze.

http://www.dressuurzadel.nl/main.php?page=22

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 13:20

Ik heb inderdaad ook van de zadelmeker begrepen dat een Stubben minstens zo goed is.
Het gaat ook om je persoonlijke voorkeur, mijn instructrice had er altijd eentje. Na 25 jaar of zo was hij aan vervanging toe en toen heeft ze erg veel zadels gehad. uiteindelijk toch weer op een Hopfner uitgekomen en nu weer helemaal tevreden.

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-08 22:49

Beetje wisselend dus.
De info had ik al gevonden Aslo, ging mij specifiek om ervaringen Knipoog

Ik vond het ook wel erg veel geld. Ga eens bellen of ze ook 2e hands hebben Lachen

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 08:37

Oud topic, maar nog wel actueel, dus denk niet dat ik een nieuwe aan hoef te maken.
Ik heb nu 2 hopfners en ik wil nooit meer anders! Ik heb allerlei zadels geprobeerd; stübben, KN, Ainsley, kieffer, maar in een hopfner zit je correct en dan zit je ook goddelijk. Mijn paard is ook echt beter gaan lopen nu ik hopfner heb en ik heb mijn plezier in rijden terug naar jaren van afzien in diverse zadels door gewrichtsproblemen. Ik zit nu voor het eerst in jaren ook weer zoals het hoort, dat wil ook beter als je geen pijn hebt.
Wat mij betreft dus het geld in goud waard en tweedehands kan je ze al voor zachte prijsjes kopen tegenwoordig, omdat het merk niet meer zo bekend is.