drukplekken...nu boomloos?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

aliealie

drukplekken...nu boomloos?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 10:02

Zou het voor een paard wat enorme drukplekken heeft (weer een verhaal op zich) misschien beter zijn om boomloos te gaan rijden? Heeft iemand hier ervaring mee?

mirror666

Re: drukplekken...nu boomloos?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 10:03

een goed passend boomzadel, of een boomloos (mits het paard daar geschikt voor is)
de mijne kreeg na een tijdje plekjes omdat het zadel schoof..
je kunt een testzaddel aanvragen van ghost, barefoot en nog een stel merken Lachen

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 10:06

Dat hangt van je verhaal af ... er wordt nu waarschijnlijk met een niet goed passend boomzadel gereden. Zou een WOW niks voor je zijn? Dat lijkt me echt een geweldig zadel.

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 10:10

Het verhaal is.....dat (ik zal maar geen namen noemen) er een zadel is aangemeten op het paard, wat overigens een fjord is, er een kapitaal voor betaald is... en nu na het scheren ongeveer een week geleden, we met zijn allen hier bijna de doodschrik kregen omdat bijna de hele zadelafdruk in witte haren op de rug ligt..... dieptriest... maar ja, wat is nu beter, opnieuw een boomzadel? of misschien boomloos ivm de toch wel beschadigde rug van dit paardje Verdrietig

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 10:13

Wat je beschrijft kan ook komen door schuiven van het zadel. Laat de pasvorm beoordelen door een goede zadelmaker zou ik zeggen, dan kun je verder gaan kijken wat je wil of moet doen.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 10:14

goed passend boomzadel verdeelt de druk beter dan een boomloos
maar vind maar een boomzadel wat goed past, en blijft passen op een meestal toch schommelend-gewicht pony als een fjord.

je kunt een boomloos pakken, maar ook dan is het risico dat je last gaat krijgen met de beugelriemophanging, of gewoon puur het zadel zelf
net als je met een boomzadel met aanpassen/opvullen enz zit
heb je de zadelmaker al gecontacteerd hierover?

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 11:17

Ja degene die het zadel heeft aangemeten is ook geschrokken en is bereid om het zadel terug te nemen en een nieuwe aan te bieden, maar de vraag is dus nog even wat voor zadel.

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 11:23

maarja... wat ik zou doen? peperdurzadel=>marktplaats

en door een andere zadelmaker een PASSEND ZADEL aan laten meten.

Ik kan het toch niet laten te zeggen:

euh? drukplekken voel je toch ook tijdens het poesten? met een beetje oplettendheid kom je veel eerder achter dit soort dingen. Als je een beetje normaal naar een zadel kijkt zie je meestal wel of het goed of fout ligt. Is achteraf gel.u.l, weet ik maar toch.

Een paardje wat ik rijd is nu qua bespiering zo aan het veranderen dat er gewoon een goedpassende Wintec op ligt. Past perfect.

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 13:34

Het is misschien echt niet te geloven, maar het paardje heeft nooit signalen gegeven dat het niet goed ligt, misschien ook wat ford-eigen? Mijn eigen arabofries had het absoluut aangegeven. Maar ja het leed is al geschiedt....

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 16:05

bij mijn fjord viel eerst ook niets te zien.. maar die had het puur van de wrijving van het zadel, die is ook enkel wat stekelharig
vaak gaan fjorden érg ver door voor ze laten zien dat iets ongemakkelijk is!
maargoed. vraag eens een testzadel aan, en kijk of het wat is, hoe rijd je? lange intensieve ritten, springen? wedstrijden enz? Lachen