Ideal zadels, wat vinden jullie ervan?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

aliealie

Ideal zadels, wat vinden jullie ervan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 17:08

Mijn vriendin heeft ongeveer een jaar geleden een Ideal zadel voor haar paard gekocht. Er is speciaal iemand bijgeweest die een passend zadel aan haar heeft verkocht. Helaas blijkt nu na een jaar dat het zadel helemaal niet past en het paard drukplekken heeft.
Wat is jullie ervaring met Ideal zadels? Hoeft natuurlijk helemaal niks met het merk te maken te hebben, maar zij is wel benieuwd hoe andere bokkers over de pasvorm van dit zadel denken.
Graag zie ik jullie reacties.
Bedankt

aslo

Re: Ideal zadels, wat vinden jullie ervan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 19:21

Ideal zijn goede zadels. Mss is het paard in het afgelopen jaar zodanig van bouw/bespiering verandert dat het zadel niet meer goed ligt en daardoor drukplekken zijn ontstaan?

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 20:01

Personlijk twijfel ik aan de kundigheid van degene die destijds het zadel heeft geadviseerd. Het betreft hier nl. een fjord en de boom is medium, dat zou volgens mij op zijn minst breed tot extra breed moeten zijn.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 20:34

Prima zadels. Blijven mooi en zitten goed. Ik denk inderdaad dat een zadelmaker moet kijken wat hij aan 't zadel kan aanpassen.

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 20:37

Dat is helaas niet meer aan de orde. Na het scheren van het paardje was bijna de hele rug wit...dus dat zadel komt er absoluut niet meer op... Alleen de vraag is wat moet je dan? Ander boom zadel of juist boomloos? We houden ons open voor al jullie tips!

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 22:36

Ik was erg te spreken over de zit voor mij persoonlijk. Op mijn paard die ik sinds een week heb lag dat er ook op maar dan met allemaal poespas en heeft zij nu witte haren op de rug.

Een zadel moet natuurlijk gewoon passen en dat heeft het waarschijnlijk niet gedaan.