Barebackpads

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Kapi_Dust

Barebackpads

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 09:31

Hoi,

Het valt me op dat je steeds vaker leest dat mensen met een barebackpad rijden.
Nu vraag ik me eigenlijk af, wat is het nut/doel van zo'n pad?

Via de zoekfunctie kwam ik ook niet verder.
Ik snap dat je er 'zonder' zadel mee kan rijden, maar verder?

Groetjes
Mir

marieke84

Re: Barebackpads

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 11:51

het zit gewoon goed. Ik rijd graag zonder zadel, maar er bleven altijd haren aan mijn broek hangen, die gingen prikken, mijn broek was vuil en kon direct weer gewassen worden. Nu heb ik een pad, geen vuile broek meer, ik zit iets vaster op mijn paard en heb een lusje voor als ie een bokje zou doen.
Ik vind het ook leuk om kindjes op te zetten die eens willen rondstappen op je paard, die zitten anders met hun schoentjes tegen mijn dressuurzadel te schrapen, ik krijg daar iets val. Ze hebben dan ook een lusje om zich vast te houden... Ik vind het gewoon gemakkelijk Bloos

Pep1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 13:09

Sinds ik op een barebackpad rij is er een hele wereld voor me open gegaan. Je hebt zo'n onwijs goed contact met je paard dat je meteen voelt wanneer de rug spant en ontspant. Ook is mijn zit met sprongen voor uit gegaan. Ik rij af en toe nog wel eens op mijn zadel maar het verschil is enorm. Het creeert zo veel meer afstand. Ook is de rug van mijn paard voor uit gegaan. Ik kan het je echt adviseren. Zonder pad is lastig want dan glij je veel meer en je wordt idd vies. Ook voor paarden met meer schoft is het toch ook prettiger .

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 10:13

Ik rijd ook vrijwel altijd met barebackpad. Het paard heeft een heel hoge schoft, en aangezien ik veel liever zonder zadel rijd dan met, is een barebackpad echt super. Ja