een half jaartje geleden heb ik voor mijn fries een nieuw zadel aangeschaft. deze zijn ze toen komen passe en al.
inmiddels is het door hun eigen zadelmaker een keertje opgevuld en door mijn eigen zadelmaker 2 weken geleden nogmaals.
ik heb er zaterdag mijn les mee gereden. paard liep super los over zijn rug en totaal geen beperkingen.
zondag op wedstrijd ook nergens problemen mee.
maandag naar het bos. 3 x van paard afgestapt en uiteindelijk lag het redelijk.
vandaag gereden. tig keer afgestapt en zadel weer goed gelegt. maar op de een of andere manier lag het gewoon niet.
als ik het erop leg, leg ik het ver genoeg naar voren en laat hem dan naar achter glijden. als hij dan 'vast'ligt kijk ik nog even of hij achter zn schouder ligt en singel aan.
het zadel schuift niet tijdens het rijde maar ene keer zit ik helemaal voorover. andere keer achterover.
daarbij is er tussen de boom en de schoft een kleine 1,5 vinger ruimte. dus vrij weinig.
de ene keer leg ik het zadel er dus op en zit het redelijk goed. maar de ruimte bij de schoft blijft zo klein.
als je het zadel er zo oplegt zonder dekje of aan te singelen ligt het zadel gewoon goed. voldoende ruimte bij de boom.
maar wil ik ermee gaan rijden blijf ik er ruzie mee houden.
wie kan mij tips geven over hoe ik nou kan kijken of het zadel met opzadelen op de goede plek ligt?
ik kan mijn zadel weer laten opvullen. dit zou dan van voren moeten gebeuren maar omdat mijn paard er wel goed mee loopt is het nodig.
ik kan er wel weer een zadelmaker bij halen maar aangezien er nu al 2 verschillende bij zijn geweest weet ik dat ook niet zo zeker meer.