Kwaliteit binnenwerk Kieffer+garantie

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Kwaliteit binnenwerk Kieffer+garantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 17:51

Hoe zit het tegenwoordig met het binnenwerk van een Kieffer zadel? En dan bedoel ik met name de kwaliteit en duurzaamheid van de beugelriemhaak, singelstoten.

En de vulling (in het engels staat dat je dat amper hoeft op te vullen, in het duits staat dat het synthetisch is, dus behoorlijk verschillend per taal)?
Padding:
kieffer saddles are padded with high quality wadding. Re-padding is generally not necessary.
kieffer-Sättel werden mit einer hochqualitativen Synthetikwolle gepolstert.)

En hoe is de kwaliteit van het ouderwetse type boom? En van het nieuwe type boom?
Beide bomen zijn gemaakt van Polypropyleen homopolymeer (pph). In principe zou deze boom altijd recht moeten zijn, als een boom niet goed is, dan is een hele serie niet goed, want ze worden middels een mal en injection moulding (dan wel vloeibare polymeer, dan wel reactie tijdens het spuitgieten, welke proces weet ik niet) gemaakt.
Maar toch hoor je veel verhalen van scheve bomen. Hoe worden ze dan scheef? Zijn de bomen van een dusdanige dubieuze kwaliteit PPH gemaakt waardoor ze niet tegen trekkracht bij het opstijgen bestand zijn?
Zijn de kunststof bomen van bijvoorbeeld KN werkelijk beter? Ik heb wel eens een Kieffer boom in handen gehad en dat ziet er op zich niet verkeerd uit. Behoorlijk torsiestijf (heb het over het oude type, het nieuwe type kun je gewoon dubbelvouwen, die vind ik dus niet torsiestijf, hier zit ook een kopijzer in).

En hoe zit het met garantie? Nu ken ik iemand die een nog geen 6 jaar oude kieffer springzadel heeft. De beugelriemhaak is inmiddels lam. Divoza zegt gewoon: er zit 5 jaar garantie op. Maar feitelijk is dit natuurlijk onjuist, een zadel in de prijsklasse van Kieffer heeft natuurlijk een verwachte levensduur van zo'n 15 jaar, misschien nog wel meer. Dus moet de verkoper er wel wat aan doen. Doet Kieffer zelf ook zo moeilijk? Of is de winkelier in dit geval alleen fout?
Ik heb overigens zelf vaker lamme beugelriemhaken gezien, is dit dus een zwak punt van Kieffers?
Ik vind 5 jaar garantie op een zadel, incl. de boom wel erg weinig, zeker gezien de prijsklasse.

Wilawander

Re: Kwaliteit binnenwerk Kieffer+garantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 12:15

Ik heb een Kieffer van ca. 15 jaar oud. Beugelriemhaken zijn nog 100% in orde, evenals de boom. In al die jaren 1x opgevuld en zou nu weer moeten, de opvulling die er in zit is helemaal hard geworden en zijn allemaal proppen. Boos! Zadel was destijds van mij verzorgpaard en heb het overgekocht. Singelstoten zijn ook aan vervanging toe.