Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

) 

Nadiee schreef:welke zadels zijn goed uitgevallen en welke niet?
Heb het artikel niet gelezen, is die toevallig te vinden via internet?
Lisa91 schreef:Alle drie de zadels waren slecht uitgevallen

laura1986 schreef:Ik heb het artikel gezien en gelezen, dit is dus echt prut, dit wil ik nog niet eens in de buurt van een paard hebben.
Ik vraag me wel af wat dan wel kan voor de mensen die geen 1000 euro willen of kunnen besteden. Hoe is de kwaliteit van de verschillende kunststof zadels en kun je met goed fatsoen een gebruikt zadel kopen van een zadelmaker (goede kwaliteit dus, niet scheef oid, maar goedkoper omdat het zadel er gebruikt uitziet)? Dat lijkt me heel intressant om te weten!
Petra_O schreef:laura1986 schreef:Ik heb het artikel gezien en gelezen, dit is dus echt prut, dit wil ik nog niet eens in de buurt van een paard hebben.
Ik vraag me wel af wat dan wel kan voor de mensen die geen 1000 euro willen of kunnen besteden. Hoe is de kwaliteit van de verschillende kunststof zadels en kun je met goed fatsoen een gebruikt zadel kopen van een zadelmaker (goede kwaliteit dus, niet scheef oid, maar goedkoper omdat het zadel er gebruikt uitziet)? Dat lijkt me heel intressant om te weten!
De meeste kunststof zadels zijn een stuk beter dan leren zadels in dezelfde prijsklasse. Als je weining te besteden hebt en je wilt per se nieuw, dan zou ik een kunststof zadel kopen. Verder is tweedehands altijd een aardige optie. je kunt beter voor 250 euro een tweedehands merkzadel kopen dan een nieuwe merkloze. Zaak is natuurlijk wel dat het past en netjes nagekeken wordt door de zadelmaker.