Ik zit nogal met een dilemma, wat betreft peesbescherming.
Mijn merrie loopt met gewone BR-peesbeschermers, echter schuurt het elastiek haar vacht kapot en ik zit niet te wachten tot er wondjes ontstaan, dus laat ik ze nu af. Ik doe ze normaal vast, zodat ze niet 'lubberen' en ik trek ze al absoluut niet strak!
Echter, mijn merrie met haar wilde buien
(5 jaar oud), heeft nu twee keer een ietsje opgelopen peesje (dus geen peesblessure, maar wel net genoeg om even een stapje terug te doen) gehad door weer een gekke acrobaten-lucht sprong, om de pezen in optimale conditie te houden en te voorkomen dat ze oververhit raken, ben ik nu op zoek naar peesbeschermers die ademen of lucht doorlaten en die geen elastiek bevatten.Ze loopt nu dan dus zonder peesbescherming, hier ben ik niet helemaal gerust op, want zoals jullie al konden lezen, vind ze het niet zo nodig om met 4 benen op de grond te blijven..
Ik rij nu voornamelijk wat dressuurmatig en veel buitenritten (of 2 in 1
) en dit is dan ongeveer 20 minuten, met regelmatig een stappauze en een klein stukje galop (we zijn aan het opbouwen na een pech-periode). Nu is mijn oog gevallen op de Eskadron Allround, omdat ze geen elastiek bevatten en ik van menig persoon heb begrepen dat ze erg fijn in gebruik zijn en ook wel ademen. Wie heeft ervaring met deze beschermers, of weet andere goed ademende beschermers zónder elastiek?
Eskadron Allround voorbenen

Excuses als er al eerder een topic is geplaast over dit onderwerp!!

Erg hip, wellicht ook het overwegen waard, ik hou het in m'n achterhoofd!!!