Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
lena83 schreef:@cissy daar ben ik ook druk mee bezig, dat wist ik ook wel. mijn vraag is alleen welk bit kan ik daar het beste voor gebruiken?? met bitloos rijden kun je niet de juiste spieren trainen in de rug die ook belangrijk zijn dus dat is voor mij geen oplossing.
Hij reageert verder wel goed op been hulpen. Hij is pas bij de tandarts geweest. Daar was alles goed mee.
Ik ben nu met trainen alleen nog maar bezig met het rijden van overgangen van stap en draf, galop is hij nog niet sterk genoeg voor. zodra ik de volte op draai springt hij overkruist. Zoals ik hierboven beschrijf wil ik hem uiteindelijk, (als het paard daar aan toe is en ik ook ) op shank gaan rijden.
Sturen gaat overigens prima.
Welk bit raad je aan? myler, snaffle, billy allen?? zeg het maar
Er wordt je echt klinklare onzin wijsgemaakt (als dikgedrukte wijsheid van je trainer vandaan komt tenminste).
Kan haar in elke houding zetten, lengte-buiging is een standaard onderdeel van de training en ze loopt op een los teugeltje nageeflijk. Ik kan dit ook op een simpel trensje, daar niet van. Maar dat je met een bitloos hoofdstel bepaalde spiergroepen niet kan aanspreken is hoe dan ook niet waar

Kan ik zo misschien voor je meenemen
en zijzelf ook. 'k Ben alleen nog steeds heel nieuwsgierig welke spierproblemen dus niet bitloos op te lossen zijn. Ik zou het persoonlijk erg waarderen als je dat zou willen delen. We kunnen d'r alleen maar van leren...
En dat gaat ze wel doen nu
Zou me niets verbazen.
lena83 schreef:He Sonja ik heb morgen les zal het even vragen en vermelden. Over het rijden moet ik zeggen dt hij wel steeds makkelijker wordt. Ik kan al met minder druk sneller een stilstand krijgen.
in het begin gaat hij soms nog wel het gevecht aan. maar later stopt hij al bijna helemaal alleen op mijn zit.
Maar ik wil graag andere bitjes proberen. vandaar dit topic
ben heel benieuw wat hij op de ba van wendy doet.
overigens nog tips voor het opstijgen??
stilstaan heeft meneer niet van gehoord. Zodra ik een voet in de beugel zet begint hij te lopen.
lena83 schreef:@ backup: goede tip had ik zelf ook al aan gedacht. Gek he dat mensen hen paard er zo mee laten wegkomen. Met poetsen en opzadelen heb ik precies het zelfde. Eerst heb ik het genegeert. Maar dat hielp niks. Ik zet hem nu elke stap die hij vooruit zet weer terug. Op het laatst hoef ik alleen mijn vinger maar op te houden en hij stapt achter uit heel grappig.
Hij si nu ook al een stuk minder druk met poetsen en zadelen. Ik moet er natuurlijk ook wel even bij vermelden dat ik hem nog maar 3 weken heb. En dat alles natuurlijk nieuw en spannend is. Maar goed ik wil het graag van begin af aan goed aanpakken, zodat ik er straks profijt van heb.