Korrector gekocht: waar laat je die slangetjes???

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

WowAmigo

Korrector gekocht: waar laat je die slangetjes???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-08 21:05

Nou ja, titel lijkt me duidelijk Haha!

Ik heb een Korrector kunnen overkopen, hartstikke mooi, ding is in nieuwstaat met gebruiksaanwijzing. Maarrr ik en gebruiksaanwijzingen gaan niet zo goed samen dus het wordt me even niet duidelijk waar ik nou die slangetjes laat.

En die schuimrubberdingen, waar moeten die precies? Koe

Fredlover10

Re: Korrector gekocht: waar laat je die slangetjes???

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 18:26

Ehm.. wat is een korrectorr, als ik vragen mag? Bloos Haha!

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-08 20:13

Zo'n opblaasbare onderlegger Lachen

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 20:16

Die slangetjes duw je gewoon in de korrector. Alleen de uiteindes zie je. Maar je hebt er, als het goed is, ook een bontje bij gekregen, die je daarover heen kunt doen (wat ik persoonlijk foeilelijk vind, ik heb gewoon de dopjes zichtbaar zitten).

Dat schuimrubber weet ik zo niet. Dat heb ik nooit ontleed. Staat dat niet op de site?

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 20:18

Schuimrubber heb ik ook in de corrector hoes zitten.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 14:24

idd kun je de slangetjes er gewoon induwen. ook het schuimrubber hoort gewoon in de hoes thuis Knipoog

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 12:15

Maar zitten die slangetjes dan niet onder je zadel c.q. drukt dat dan niet irritant?

Ik heb er geen bontje voor de dopjes bijgehad, stond ook niks van in de gebruiksaanwijzing. Er zitten wel openingen in de hoes waar volgens mij die slangetjes door kunnen, is het de bedoeling dat ze dan daardoor gaan?
Laatst bijgewerkt door Tanja op 19-11-08 13:56, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Reactie op verwijderd bericht verwijderd.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 12:59

pff anders moet je er even iemand naar laten kijke joh, vanaf internet is het nogal wazig uitleggen en ik denk dat je het wel egwoon goed wilt hebben uiteindleijk. ga je trouwens ook zelf 'pompen'? mij lijkt het nl beter als je dat door iemand laat doen die er verstand van heeft, normaal worden ze ook alleen door de personen die er verstand van hebben verkocht en tegelijkertijd afgesteld, alleen tweedehands kan dat dus niet. Je kunt al snel iets fout doen, dus mijn advies is echt om er even iemand bij te halen

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 13:24

Oh jee, luistert dat zo nauw? Tjee, zou ook zo niet weten wie dat zou kunnen bji mij in de buurt. Heb er tot dusver een aantal pompjes in gedaan en even op mijn paard gelegd met zadel om te passen. Leek goed. Als ik er een gelpad onder doe is toch een beetje hetzelfde effect? Ik hoef alleen mijn zadel overal gelijk een stukje omhoog te brengen ivm het wegvallen van de spieren doordat ze zo weinig gereden wordt en drachtig is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 13:28

Je hoeft er geen gelpad onder te doen, gewoon een dun dekje. Als je de voorkant opblaast en de achterkant dan voel je wel of je in evenwicht zit op je paard. Gewoon niet te hard opblazen. Ik moet wel regelmatig weer op nieuw opblazen. Het bontje zit aan de voorkant en dat vouw je over de langetjes heen naar binnen bij kamer van het zadel.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 13:51

russel schreef:
Je hoeft er geen gelpad onder te doen, gewoon een dun dekje. Als je de voorkant opblaast en de achterkant dan voel je wel of je in evenwicht zit op je paard. Gewoon niet te hard opblazen. Ik moet wel regelmatig weer op nieuw opblazen. Het bontje zit aan de voorkant en dat vouw je over de langetjes heen naar binnen bij kamer van het zadel.

Nee Haha! , ik bedoelde dat óf een gelpad óf de korrector een beetje hetzelfde effect had, voor een gelpad laat je ook de zadelmaker niet komen, zo bedoelde ik dat Lachen

Ik heb nu voor- en achterkant even "hard" opgepompt en ga de volgende keer even erop zitten om uit te proberen had ik zo gedacht.
Dus de slangetjes moet je in de kamer vouwen? (heb er geen bontje bij? of heb ik dan een andere versie of mist er iets?)

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 14:00

Als de slangetjes erg ver uitsteken naar buiten toe, kun je ze aan de onderkant, op de helft, waar de twee lappen elkaar overlappen, even beetpakken en netjes verwerken en dan wat naar binnen trekken zodat het er geen 30 cm uit komt.
Ik heb de slangetjes ook onder het bontje weggewerkt dat ik wegstop in de kamer. Mocht je klem komen te zitten als het ware, dan weet ik niet of de kamer eigenlijk wel ruim genoeg is voor jouw paard? Lijkt mij dat daar gewoon ruimte voor moet zijn (bij mij is dat nl. wel het geval).

Trouwens, dat aanbod van die Korrector hier is niet verkeerd. Ik had mijne 2e hands (3 maand oud) gekocht voor 150 euro!

Rib uit mijn lijf maar ik doe het ding nooit en nooit meer weg, dat weet ik wel!

Ik hoef mijne trouwens niet zo vaak op te pompen. Af en toe om een algehele check te doen of het allemaal nog knap op paard ligt, laat ik het ding helemaal leeglopen en maak het dan weer pas op mijn paard. Eerste x is gebeurd door zadelmaker...

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 14:14

Nou, er is wel ruimte in de kamer hoor, dat is het niet, maar zat even te denken waar en hoe ik dat dan netjes zou moeten doen. Dacht namelijk eerst dat ik het ergens in de "zakken" van de hoes moest stoppen en het leek mij dat de slangetjes dan onder de zweetbladen kwamen te liggen, snap je?

Ik heb de mijne voor 115 incl. kunnen kopen, kussens zien er erg ongebruikt uit, alleen de hoes is niet helemaal nieuw volgens mij, maar dat vind ik geen probleem. Dus ook een fijne koop gehad, hoera! Edit: zie op een ander plaatje dat er een strakke leren hoes omheen zit, ik heb een soort stoffen "dekje" erbij zitten. Misschien is dat het verschil qua wegstoppen.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 15:30

het stoffen dekje is gewoon het oudere model Knipoog

kijk aub echt we goed met oppompen, een korrektor heeft zeker wel een ander effect dan een gelpad! zeker met een scheef paard moeten dus niet beide kanten gelijk gepompt worden en je moet hem ook zeker niet te hard oppompen!

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 15:43

Klopt maar TS had al aangegeven dat het algeheel weg is gevalllen (de bespiering).

Met eenzijdige arme bespiering idd aan de ene kant minder pompjes dan aan de andere.
Mijn fout was ook dat ik in eerste instantie zelf had gedaan (zadelmaker kwam een paar dagen later) en dat ik het ook te dik had gepompt!

Chris_Luxz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 16:50

Indien je een dekje hebt waar je de luchtzakken in moet stoppen doe je eerst het schumrubber en daar leg je de zakken op. Dit is het "oude model" De slangetjes haal je door de daarvoor bestemde gaatjes heen en kun je wegwerken onder het overlappende gedeelte. Staat als het goed is op de website.

Indien iemand nog interesse heeft in een oud model Korrektor met 2 dekjes(wit en zwart) voor 70 euro, laat het me weten. Ik heb het niet meer nodig.
Helemaal compleet met pomp+ventiel, klemmetjes en extra dopjes om de slangetjes mee af te sluiten. Inclusief handleiding in het engels.