Ervaringen met de freeform?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Ervaringen met de freeform?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-08 20:59

Aangezien mijn barefoot een beetje afgeragd is (en uitgekauwd door een lieve shet die de singelstoten half opvrat), heb ik een nieuw boomloos zadel aangeschaft (náást de dressuur-wintec die ik ook nog heb.)

Na wat lelijke woorden en een hoop geschuif was het me dan toch gelukt om op te stijgen. Het zit totaal ánders dan de barefoot (nevada). Je zit weer meer óp je paard, zoals de wintec ook zit.

Wel kan ik makkelijker doorzitten op de freeform dan op de BF en de wintec.

Wat zijn jullie ervaringen met de freeform?

Jol1

Re: Ervaringen met de freeform?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 22:17

Ik heb hem uitgeprobeerd, maar vond hem te lang voor de rug van ons paard. Ook vond ik de ruimte bij de ruggengraat wel erg minimaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 22:20

ik wil van de zomer ook graag de freeform, ik vind t een keimooi zadel! Ik heb nu de randolls dus ik volg t even mee

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 13:38

Ik heb ook een FreeForm Classic en ik vind hem heerlijk zitten. Niet breed, want dan krijg ik last van mijn heupen/bekken.
Omdat mijn oude merrie een hoge schoft/holle rug heeft heb ik er zelf kussens onder gemaakt. Hierdoor kan ik hem, ook zonder speciale (dure) dekjes gebruiken.
Overigens rijd ik die merrie nu niet meer, dus hij is te koop, zie profiel voor EA-topic met fotoos.

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 14:06

Ik heb er laatst eens mee gereden en het zit gewoon echt heel erg lekker.
Ik weet alleen niet of ik er zelf 1 zou aanschaffen! Misschien ooit...haha net als
alle andere 200 dingen op mijn verlanglijstje die niet meer in mijn kast passen:)