Hoe ligt jou zadel bij de schoft?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Ash_

Hoe ligt jou zadel bij de schoft?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-08 16:16

Hallo,
Een maand geleden is de zadel maker geweest en heeft mijn zadel vermaakt. Naar mijn idee lag het zadel bij de schoft niet helemaal lekker en heb ik weer de zadelmaker laten komen.
Die zei dat het zadel gewoon goed lag. Maar tog heb ik nog steeds mijn twijfels.
Hoe kan ik voor me zelf controleren of het nou goed ligt?Hoe ligt jullie zadel bij de schoft?
Groetjes

laura1986

Re: Hoe ligt jou zadel bij de schoft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 17:17

Ik heb nog geen zadel, dus ik kan je niet vertellen hoe mijn zadel ligt. Ik weet wel dat er op verschillende sites informatie staat over hoe een zadel moet zitten. Hier staan vaak ook plaatjes / foto´s bij. Dit http://www.bluebalance.nl/data/File/fol ... -BB-CM.pdf is vrij beknopte informatie, probeer het eens met google.

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 17:20

Waaom twijfel je eigenlijk aan het oordeel van de zadelmaker? Is er "iets" waarom je het niet vertrouwd?

Als de schoft gewoon mooi vrij ligt (kan je ook voelen door je hand gewoon even met de rug naar boven ertussen te stoppen) lijkt het mij dat je kunt vertrouwen op de zadelmaker. Die heeft er voor geleerd toch?

sethlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 17:21

Nou ik zou de zadelmaker maar geloven maar heb wel tips van mijn zadelmaker. Kijk naar het midden van het zadel, de voorkant en achterkant moeten hoger liggen dan het midden. Als dit zo is dan ligt tie meestal goed.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 17:24

Voel inderdaad even met je hand of er genoeg vrijheid is tussen de schoft en de kamer. Maar doe dat ook als je er op zit en gaat lichtrijden! Voel dan ook eens met je hand onder de kussens want ook die mogen geen ruimte geven als je rijd.

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-08 17:55

Ja ik vertrouw het niet helemaal omdat ik er ook niet op heb gezeten toen ze het gingen bekijken hoe die lag.

Als ik erop zit heb ik genoeg ruimte om mijn hand er onder te doen.maar heb het idee dat het zadel aan de zijkanten iets te strak zit.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 18:01

Nou dan heb je dus helemaal gelijk dat je het niet vertrouwd!
Dat is dan zeker geen goede zadelmaker geweest. Bij het passen van een zadel, moet je er altijd op rijden om te zien hoe het ligt.

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 18:02

Als hij aan de zijkanten knelt is hij te smal, kan je als je aangesingeld heb je hand er tussendoor?[dus vanaf de scoften dan naar beneden zonder dat je hand word geplet]

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-08 18:04

Ja daarom.
Het was de eerste keer dat ik deze had. En altijd moest ik er dus op maar nu niet.
Denk dat ik daarom twijfel. Wel ligt mijn zadel zoals jullie zeggen dat er wil ruimte zit tussen de schoft en de kamer.

@ Dapnik
Dat ga ik morgen even proberen. Volgens mij kan dat redelijk.
Ik laat het morgen weten