Welke singel voor boom(loos)

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Aria_zz

Welke singel voor boom(loos)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-08 13:39

Hey allemaal,

Ik ben van plan mij een boomloos zadeltje aan te schaffen, maar heb hier ook nog een boom zadel liggen dat past, waar ik mijn paardje mee ga in rijden. Mijn vraag is nu, of er een singel is voor beide zadels, zowel boomloos als boom. Voor het boom zadel moet namelijk ook een nieuwe singel gekocht worden maar aangezien ik boomloos wil, later dan, zou ik het liefst een singel hebben die bij beide zadels past. Hebben jullie hier ervaring mee, en welk merk of soort is dan goed of slecht?

Alvast bedankt!!

djodjodjo

Re: Welke singel voor boom(loos)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 13:47

Het hangt er vanaf wat voor boom en boomloos zadel je (krijgt) hebt. Ik heb bij allebei mijn boomloze zadels een dressuursingel nodig, en volgens mij heb je bij eigenlijk alle boomloze zadels een singel met dressuur formaat nodig. Als jij een vzh zadel hebt gaat het dus niet lukken om dezelfde singel te gebruiken bij beide zadels.

Ik heb overigens bij mijn barefoot een leren singel met elastiek aan allebei de kanten en een bontje eromheen, en bij mijn ghost zadel een westip singel. Allebei erg fijne singels, naar mijn mening!

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 13:54

Ik heb voor mijn barefoot london, de dressuurvariant van barefoot, ook een dressuursingel besteld. Ik heb een FRA singel besteld voor bij dit zadel.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-08 14:06

Het boomloze zadel zou het liefst een Cherokee worden, maar misschien een Cheyenne. Het boom zadel is een vzh, al wat ouder en met lange singelstoten, wat meer dressuur gericht.
Het hoeft toch ook niet perse een barefoot singel te zijn dan, of wel?

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 11:31

Nee hoor dat hoeft niet speciaal, tenzij je een western boomloos zadel koopt, daar moet weer een ander singel aan volgens mij.

Kan ook best een dressuursingel zijn van een ander merk. Maar omdat je voor een vzh zadel een langere singel nodig hebt dan voor dressuur is er een kans dat het niet gaat passen..

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 11:45

De lengte van de singel hangt af van waar de singelstootophanging begint, dan verschilt per zadel.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-08 21:06

Oke bedankt alle sinds, ik ga wat singels van vriendinnen uit proberen. Zoiezo wordt het geen western, ik heb er nog een liggen en die heeft al een speciale singel dus dat is geen probleem.
Maar is er bij een boomloos(barefoot) singel dan geen verschil met drukverdeling en al dat soort dingen, of is dat ook juist het zelfde als bij andere singels en zadels?