Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

PatsyDB schreef:Iemand enige ervaring met Passier Grand Gilbert of Optimum?
Hoe rijden die? Liggen die stabiel op het paard?
Heeft iemand de nieuwste Passiers met Freedom Panels, die blijkbaar meer ruimte geven aan de schoft? (Sorry, ik weet niet of dit in Nederland ook Freedom Panels heet, kan best anders genaamd zijn)
Ik heb min of meer besloten dat het een Passier GG of Optimum zal worden, maar raak maar niet wijzer welke van de twee nu juist de beste is.
Momenteel rij ik in een Euroriding Diamant en vindt die heel lekker zitten. Ik heb ook een KN Symphonie en kan daar helemaal niet in rijden, ik val voortdurend voorwaarts. Dus maar hopen dat die Passiers niet zoals de KN's rijden. Enig idee iemand?
Mijn paard heeft momenteel een Euroriding boommaat 3, is dit gelijkaardig aan een Passier medium of Passier wijd?
De boommaat 3 ligt mijn paard wel goed, maar hij heeft een heel brede wervelkolom (nou ja, brede doornuitsteeksels), wel 3 vingers breed en de kamer van een Euroriding is net ietsje te nauw. De Passiers blijken een kamerbreedte van 4 vingers te hebben wat dus beter voor hem zal wezen.
Wel vraag ik me af of een breder kamer betekent nauwere kussens en dus minder groot draagvlak langs beide zijden??
Dankjewel voor enige ideetjes.
Nieuw zadel kopen is altijd zorgbarend, vooral dat die dingen zo ontzettend duur zijn.
Groetjes, Patsy.
.
Anders had ik het zadel waarschijnlijk nooit weggedaan!