Marylot hoofdstel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Sodeletuut

Marylot hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-08 21:32

Ik heb een vraagje.
Ik zou wel graag een marylot hoofdstel willen aanschaffen die
dus als crosslink, sidepull en met bit gebruikt kan worden.
Hij zal dan voornamelijk als sidepull worden gebruikt.

Mijn vraagje:
Is zo'n hoofdstel stabiel om het hoofd van het paard?
Dus niet als je bijvoorbeeld druk op je rechterteugel zit,
dat dan dat hele hoofdstel scheeftrekt?

En is het stevig materiaal?

En nog 1 vraagje:
Op welke plekken van het hoofd geeft dit hoofdstel druk?

Bedankt!

willeke_x

Re: Marylot hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 22:50

ik heb er eentje. Als het hoofdstel goed past op je paard (je kan de maten van je paard doorgeven zodat het hoofdstel volledig op maat gemaakt kan worden), gaat het zeker niet schuiven.
Het crosslink systeem vind ik héél erg fijn in gebruik. Het sidepull systeem werkt bij mijn paard niet zo goed, maar een vriendin van me haar paard loopt liever met de sidepull dan met het crosslink systeem, dat is dus echt afhankelijk van combinatie tot combinatie.

Het materiaal is stevig, maar zeker niet onfeilbaar... Ik heb casandra eens vastgehangen met het halsterdeel van het hoofdstel toen 'k naar de wc moest. Toen ze trapte naar het paard van een vriendin en over haar voeten kreeg van haar had ze toch fameus in het hoofdstel gehangen waardoor het gaatje waar de neusriem zit wat doorgescheurd was en het messingringetje van het halster was ovaal getrokken daardoor. Maar op die hoofdstellen zit een levenslange garantie waardoor je het gewoon kan laten herstellen, maar in normale situaties is het hoofdstel zeker niet minder stevig hoor.

Het hangt een beetje af welk systeem je gebruikt qua druk. Sowieso op de neus, langs de zijkant van het hoofd en het crosslink systeem ook bovenkant achter de oren.