Ik ken em zelf niet echt.
De buitenkant ziet er leuk uit, maar over de binnenkant kan ik je niks vertellen, en dat is juist het belangrijkst.
De beugelophanging lijkt me erg ver naar voren te zitten..
De singel lijkt helemaal onderaan de zweetbladen te zijn bevestigd. Ook niet ideaal; zo rek je het zadel verkeerd uit, en krijg je een verkeerde drukverdeling.
In de voorpommel zit zo te lezen alleen schuim?? Hoe willen ze dan schoftvrijheid krijgen? Ik denk dat die er gewoon niet is. En er zijn zo te zien ook geen speciale dekjes met ruggengraatvrijheid bij te krijgen van hetzelfde merk.
De prijs is erg laag, voor die prijs kún je gewoon geen goed zadel maken.. De materiaalkosten, de vooronderzoeken en testen..
Nee, ik zou zeggen: een goedkope kopie, die er van buitenaf dan wel leuk uitziet, maar van binnen gewoon rotzooi is. Paard zal er niet blij mee zijn, ruiter ook niet als ie een jaar later de rekening van de fysio binnen heeft.
Ik zou het niet doen.
Freemax is trouwens ook een kopie, namelijk van freeform.
Persoonlijk zou ik liever een tweedehands barefoot kopen, die heb je voor ongeveer hetzelfde geld, en die zijn een stuk degelijker en beter getest. Of nog beter; even doorsparen en een barefoot met het nieuwe vps systeem kopen. Die drukverdeling is écht heel goed!