Horseware Amigo vs. Rhino

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_0

Horseware Amigo vs. Rhino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 20:42

Ik vroeg me af of er veel verschil zit in de amigo en de rhino turnout dekens. Bijv. qua pasvorm, over de pasvorm van de rhino ben ik erg tevreden, blijft goed liggen enzo. Is dit bij de amigo hetzelfde? En zweten ze onder een amigo niet sneller vanwege de polyester buitenkant?

Casarell

Re: Horseware Amigo vs. Rhino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 20:46

Ik heb met beide dekens ervaringen en ook de amigo vind ik een zeer fijne deken!!!
Pasvorm is ook zeer goed, en zweten er niet onder..

Helaas is mijn paard een ruwe speler en zit er een klein gaatje in, en bovendien is hij te klein geworden.
Daardoor heb ik nu de Rhino dekens.. die zijn wel wat sterker Haha!

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 09:38

Ik heb beide geprobeerd en zweer bij de rhino. De pasvorm van de amigo is op mijn paard niet goed en ik had het idee dat hij er ook veel warmer onder werd (minder ademend) dan de rhino. Ik heb wel de rhino wug, met halve hals.

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 09:55

ik heb zowel de rhino als de amigo in de handen gehad.
Ik heb toen gekozen voor de amigo, prijstechnisch dan.
Eindelijk een deken die op mijn paard goed blijft liggen en het is er in mijn ogen zeker niet te warm onder!

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 14:08

Ik heb beiden mij is verteld dat de Rhino scheurvaster is. Het buitenmateriaal is beter waardoor er minder snel gaatjes en scheuren in komen. Bij de Amigo heb je daar dus eerder kans op maar als je geen sloper hebt heb je nergens last van.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 14:16

Ik heb dit jaar een Amigo gekocht. Eerste deken die ik ooit gebruik dus het was even spannend.
Paard staat nu zo'n 3-4 weken eronder en hij ligt en past perfect. Ze zweet er niet onder, maar is wel lekker warm en haar rug is een stuk losser dan zonder deken. Hij schuurt niet en is bestand tegen het vele rollen en het bespringen van onze shethengst. Hij ligt verbazingwekkend stabiel en is goed waterdicht. Ik ben meer dan tevreden Lachen
Afbeelding

Anne_0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-08 15:48

Ik weet al dat er verschil zit in buitenmateriaal (polypropyleen vs. polyester) dat dit ook verschilt in stevigheid/scheurvastheid vind ik nog niet zo'n probleem, daar betaal je ook naar. Maar het gaat me dus echt om het ademend vermogen.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 15:53

Ademend vermogen is volgens mij wel ongeveer gelijk. Ik heb van beide dekens een ongevoerde versie en vind de Rhino wat soepeler qua stof en het is in de praktijk sterker/scheurvaster. Blijven allebei goed liggen. Wat mijn ervaring wel is is dat de Rhino en Rambodekens ruimer vallen dan de Amigo.Maar ben met beide dekens tevreden.
Heb dus inmiddels Amigo, Rhino en Rambodekens Nagelbijten / Gniffelen

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 17:05

Grappig, ik vond juist de rhino stugger dan de amigo Clown . Maar de rhino blijft gewoon het fijnste in gebruik (ik heb die gave geruite)

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 17:07

Oja? Grappig!
Ik heb juist niet zoveel met ruit Clown Voorheen waren ze gewoon blauw. Maar goed heb nu de Amigo Lite (blauwe), Rhino Lite (groene ruit dus) Rhino Wug Medium (bruine ruit) en Rambo Wug medium (blauw, helaas niet de paarse).
Stuk voor stuk super dekens Ja Super pasvorm (nog nooit een scheefliggende ontdekt) en goed waterdicht.

Anne_0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-08 17:36

Djilan schreef:
Ademend vermogen is volgens mij wel ongeveer gelijk. Ik heb van beide dekens een ongevoerde versie en vind de Rhino wat soepeler qua stof en het is in de praktijk sterker/scheurvaster. Blijven allebei goed liggen. Wat mijn ervaring wel is is dat de Rhino en Rambodekens ruimer vallen dan de Amigo.Maar ben met beide dekens tevreden.
Heb dus inmiddels Amigo, Rhino en Rambodekens Nagelbijten / Gniffelen

Ow, maar heb je dan in de amigo een maat kleiner?

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 17:49

Citaat:
Wat mijn ervaring wel is is dat de Rhino en Rambodekens ruimer vallen dan de Amigo.

Dat is ook mijn ervaring.
Mijn Amigo Lite is inmiddels te klein, maar de Rhino Wug Lite in dezelfde maat valt groter.. en ligt goed!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 17:50

Nee, de Amigo is normaal qua maat, Rhino valt ruim. Maar dat is me bij de kleinere maten (5'6 en kleiner) meer opgevallen dan bij de grotere maten.
Ik heb zelf alles in dezelfde maat, maar mijn Rhino ligt mijn paard iets ruimer dan de Amigo.

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 18:34

Ik heb maat 6'0 bij Amigo en Rhinodekens. Vind de Rhino een stuk groter vallen, maar de Amigo ook echt kleiner dan een 6'0. Tayga is maar 1,50 en bij haar is die deken zelfs ietwat aan de korte kant.

Verder geen enkel commentaar. Allebei heerlijke dekens. Ik merk ook geen verschil in ademend vermogen. Mijn paarden zijn geen slopers, dus ze gaan allebei al 3 jaar mee zonder enige beschadiging!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 20:49

Ik heb toen de dekens opgemeten. De Amigo klopte qua maat, maar de Rhino die een maat kleiner hoorde te zijn (5'6 van een vriendin versus mijn 5'9) bleek even groot Knipoog
Maar paard is trouwens 1.57 en heeft maat 5'9 (175) Nagelbijten / Gniffelen

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 21:20

Dat zou kunnen, ik vergelijk het gewoon met de pasvorm van mijn andere dekens. De HH en BR vallen iig ook groter dan de amigo.

Hihi, hoogte zegt inderdaad niet alles. Moos is 1.57 en die moet echt 6'0/6'3 hebben.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 00:04

Mijn vorige paard, draver van 1.55, had ook gewoon 6'0 Knipoog

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 08:44

Mijn paard van 1.72m heeft maat 6.6 (198) Haha!

Anne_0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-08 09:12

Hmm tsja ik schat mijn paard zo'n 1.65. Had de rhino wug besteld in 6'3, maar die is echt net te klein. Heb nu de amigo in 6'3 en 6'6 gepast om de maat te vergelijken en ovb daarvan een rhino plus 6'6 besteld, nu maar hopen dat ie niet toch te groot is al ik jullie verhalen lees...

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 09:32

Als je rhino wug 6'3 net te klein was ligt de 6'6 wel prima hoor! Zelfs mocht hij ietsje ruim vallen is de pasvorm zo goed dat je daar geen last van hebt Lachen

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 09:39

Bij die van mij valt de Amigo juist groter dan de Rhino en Rambo, misschien komt dat wel omdat hij een 6'9 als dekenmaat heeft.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 14:33

grauwman schreef:
Ik heb beiden mij is verteld dat de Rhino scheurvaster is. Het buitenmateriaal is beter waardoor er minder snel gaatjes en scheuren in komen. Bij de Amigo heb je daar dus eerder kans op maar als je geen sloper hebt heb je nergens last van.

Amigo heeft een 600 denier versie en een 1200 denier. De 1200 is duidelijk steviger en dus ook wat dikker.
Rhino heeft ook een 1000 denier en een 1200 versie.
Kijk dus welke versie je hebt, anders ga je appels met peren vergelijken Haha!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 14:37

Ja maar de rhino heeft een andere buitenstof dan de Amigo Knipoog Dus dan kun je de denier niet onderling vergelijken, alleen binnen de Amigo of Rhino reeks zelf.
Wordt hier uitgelegd: http://www.horseware.com/materials.asp
AMIGO 1200D LITE
1200 Denier Polyester Outer
RHINO ORIGINAL
1000 Denier Polypropylene Outer
RAMBO® ORIGINAL
(with Leg Arches)
1000 denier Ballistic Nylon Outer

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 14:41

Nou ja het verschil in prijs mag dan ook wel ergens in zitten Haha!

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 14:51

Mijn Rhino's en Rambo's stammen nog uit de tijd dat je maar 1 soort had. Er viel niets te vergelijken Knipoog