Wat voor een zadel voor een heeeelee brede welsh a pony!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

2misty2

Wat voor een zadel voor een heeeelee brede welsh a pony!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 17:00

Hoi,

Ondertussen zijn wij wat aan het orienteren voor een zadel voor een welsh a pony!
Deze heeft alleen een hele brede rug.
Wat voor een zadels zouden eventueel kunnen passen? Hij moet echt heel erg breed zijn, en ook niet te duur. Beetje in de prijsklasse van de Wintec ( die zouden we eventueel kunnen aanpassen de wintec)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Wat voor een zadel voor een heeeelee brede welsh a pony!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 17:05

Ik weet niet waar je woont maar ik heb er nog eentje liggen die goed lag op ons welshje. Alleen mijn dochter verzoop erin; het is een 16,5 of 17 inch. Veel te groot voor haar.

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 17:07

Anne_GTI schreef:
Ik weet niet waar je woont maar ik heb er nog eentje liggen die goed lag op ons welshje. Alleen mijn dochter verzoop erin; het is een 16,5 of 17 inch. Veel te groot voor haar.

Ik woon in Zwolle volgens mij woon je vlakbij mij Knipoog
Hoe oud is je dochtertje dan? Want het is voor een kindje van 8.
En hoe ziet die eruit en wat is eventueel je vraagprijs?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 17:47

Mijn dochter is ook 8 maar echt een sprietje. Naja, als je vlakbij woont moeten we maar even een keertje passen. Het is een gewoon simpel zwart (geloof ik) veelzijdigheidszadel. Ik hoef er niet veel voor te hebben. Prijs moet ik eens even over nadenken.

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 19:45

Oke ,
Ik zal eens even overleggen met de moeder van het kindje!
Die koopt hem uiteindelijk namelijk!
Valt namelijk ook niet mee een zadel vinden voor zo'n pony pff.

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 06:37

voor een wels a lijkt me een 16,5/17 inch zadel al veel te lang worden, ook zal het voor een meisje van 8 jaar te groot zijn. Ik zou eerder denken aan een 15 inch zadel.

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 08:46

biancavos schreef:
voor een wels a lijkt me een 16,5/17 inch zadel al veel te lang worden, ook zal het voor een meisje van 8 jaar te groot zijn. Ik zou eerder denken aan een 15 inch zadel.

Ligt er maar net aan wat voor rug die pony heeft en wat voor kussens er onder het zadel zitten. Het zadel komt bij mijn pony bij lange na niet bij de achterste rib. Ik heb nog zeker een paar cm over.