Ik zou voor Stubben gaan. Die hebben een behoorlijke naam op springgebied. Over de stubben dressuurzadels ben ik toch wat minder te spreken. Niet qua kwaliteit, maar qua pasvorm voor lange ruiters. Verder vind ik Zaldi hele fijne zadels hebben, heb voor springen ervaring met de Oro. Echt een springzadel, vlakke zit.
Forrestier zijn fijne zadels, maar de bomen zijn niet echt sterk. Pessoa zijn ook fijn. Voor zowel Forrestier, als Pessoa, en ook diverse modellen van Zaldi, als veel andere merken geldt dat ze geen wolgevulde kussens hebben, maar latexkussens. Deze kussens zijn niet of heel lastig aan te passen aan je paard. Het moet dus goed passen.
ik heb een premiere gehad. was ook echt een heerlijk zadel. een vlakke zit en lekkere been steun had alleen geen kuitwrong maar die kan je er altijd op late zetten
Prestige Golden Star heb ik zelf gehad, een heerlijk zadel! Middel diepe zit, dus met dressuur gaat het ook nog prima. Goldenstar is met gel vulling, ideaal dus als je paard een wat moeilijker rug heeft.
Verder heeft Stubben natuurlijk ook hele goede zadels. Alleen vind ik dat Stubben altijd een heel hard zitvlak heeft, Prestige daarin tegen heeft een heel zacht zitvlak.
Ik heb diverse gehad, en heb er nu nog 2. Wel echte close contact springzadels. Een zwarte merkloze die zeer fijn is, en een Henri de Rivell, ook een erg fijn zadel. Past niet alleen goed op mijn paard, maar ook bij mij..
Vroeger had ik een Stübben, fijn zadel, kon er zelf goed op zitten, maar was erg hard!! De zadels die ik nu nog heb vindt ik vele malen fijner.
Stübben en Prestige zijn fijn. Maar de Rossner Atlanta is ook een heel fijn zadel, naar mijn mening heel geschikt voor mensen met iets langere bovenbenen.
Zeker Prestige, super zadels, passen super op het paard. Wel is er nog veel verschil in de types. Ik heb een Golden Star gehad, die was fijn, maar niet zo fijn als de Michel Robert of de Paris