Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
wel een tikkie hoger in aanschaf als de eerder genoemde merken, maar gaat dan ook wel langer mee qua aanpasbaarheid als de andere zadels
wokkel9 schreef:Wie heeft je dit aangepraat??Ik had begrepen dat het niet werd aanbevolen om jonge paarden met een boomlooszadel in te rijden, dus die optie valt dan af.

wokkel9 schreef:De WoW is ook wel erg WOW qua budget, dat gaat hem nog niet worden![]()
Ik had begrepen dat het niet werd aanbevolen om jonge paarden met een boomlooszadel in te rijden, dus die optie valt dan af.
.(kosten pagony 500 euro) ERvaring heb ik nog niet, ik heb hem nog niet binnen. DubbelDun schreef:wokkel9 schreef:Wie heeft je dit aangepraat??Ik had begrepen dat het niet werd aanbevolen om jonge paarden met een boomlooszadel in te rijden, dus die optie valt dan af.
Bij elk jong paard is het belangrijk om te zorgen dat middels grondwerk de rug- en buikspieren eerst voldoende gesterkt worden om een ruiter te kunnen dragen.
Bij een goed boomloos zadel hoef je iig niet elke 2 maanden een deskundig persoon naar je zadel te laten kijken of het je paard nog wel goed past en het niet de groei van zijn schouderspieren in de weg zit.
Romeo2007 schreef:Waarom niet met een krukje op stappen? Paard heeft het zo geleerd, beter voor zijn rug en voor het zadel. Voor banketstaaf sta je niet, iedereen bij ons op stal stapt zo op hoor!
Dan zou je er dus ook nooit meer opkomen als je tijdens een buitenrit eens moet afstappen. Ik wil wel de keus hebben.