wintec 500 dressuur

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Valerie_V

wintec 500 dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 11:11

Hallo Doei!
Ik wil graag een nieuw zadel kopen en nou leek mij de wintec 500 dressuur een goed zadel nu had ik hier wat vragen aan jullie over!
-hoe bevalt het zadel blijft hij mooi? makkelijk te onderhouden?
-hoe is de pasvorm van het zadel?
-is cair nou echt beter? hebben jullie ook cair?
-hebben jullie leren beugel riemen of de echte wintec beugelriemen?

ben dan waarschijnlijk van plan om het zadel of bij divoza (in leek) of bij piaffe te kopen. Hoe bevalt bij die 2 de zadelpasservice? of kun je beter een zadel maker laten komen?

ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen verder helpen met al deze vragen Tong uitsteken

Groetjes Valerie
Ik weet dat over wintec zadels al veel topics zijn maar daar kon ik niet al mijn antwoorden in vinden of ik heb gewoon niet goed gekeken! Nagelbijten / Gniffelen

Charlottje

Re: wintec 500 dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 11:22

Mijn zus heeft 2 jaar een Wintec 500 gehad en die is super bevallen! Ik heb er 1 sinds ongeveer Oktober

Het zadel bleef heel mooi, ze had alleen een lichte streep bovenaan bij de beugelriemen (normale slijtage)
Het onderhouden is ook erg makkelijk, afentoe een natte doek eroverheen, en wij hadden (ik had een isabell werth) wintec saddlecleaner
De pasvorm is super, je kan heel gemakkelijk de boom verwisselen
Ik heb er Wintec Webbers aan zitten, vind ik fijner

Of je bij Divoza of Piaffe gaat kopen ... Ik hoor er nooit zulke goede verhalen over ... Ik heb mijn zadel uit Engeland gehaald en laat het na kijken door van rijs. Ik moest het zadel wel uit Engeland laten komen ivm de kleur die ik wilde. Het voordeel hiervan was dat het zadel heel goedkoop was (290) Ik had er al eerder een Wintec zadel op het paard gehad, dus wist dat het zou passen.

Valerie_V

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 11:32

okey Knipoog heb jij dan wintec cair of gewoon?

nog meer ervaringen? Tong uitsteken

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 11:55

Ik heb hem ook, ik vind het een mooi zadel. Ben er tevreden mee, al zou ik wel liever een veelzijdigheids zadel gewild hebben, maar het zadel zat al bij de pony toen we haar hadden gekocht.
Ik heb een zonder cair, en met leren beugelriemen.
Het ziet er nog als nieuw uit! Ik maak het af en toe eens schoon met wat zadelzeep.
Een andere pony die hier staat past het zadel ook gewoon.

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 11:58

Ik heb hem gehad, met cair.
Ik vond het een vreselijk zadel. Het was veel te open, en het zit ook niet lekker wanneer je er de hele week op rijdt. Als je maar 2 keer per week rijdt is het wel te doen. Maar anders, het is veel te hard, open, alles.
Bovendien lag het niet goed meer op mijn paard.
Nee, voor mij veeeel liever een goed leren zadel!